Journal archive for Google Scholar Robot!

Exceptional Education Journal

نشریه تعلیم و تربیت استثنایی



Volume 9, Number 137 (2016-3)


Effects of Resistance Training on Salivary Hormone Profile and Immunoglobulin A in Adults with Down Syndrome
تاثیر تمرین‌های مقاومتی در نیمرخ هورمونی و ایمونوگلوبین بزاق بزرگسالان دارای نشانگان داون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Future Thinking in Children with Autism Spectrum Disorders
تفکر آینده‌نگر در افراد با اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Leisure Time Activities for Individuals with Intellectual Disability
فعالیت‌های اوقات‌فراغت برای افراد با کم‌توانی‌ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Introduction and Application Simultaneous Prompting in the Education of Autism Children and Children with Intellectual Disability
معرفی و کاربرد الگوی رهنموددادن همزمان در آموزش کودکان با اختلال اتیسم وکودکان با کم‌توانی‌ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation the Amount of the Effect of Profession Teaching Performance on Mental retarded Students from Exceptional Teacher's points of View in Isfahan City
بررسی میزان عملکرد درس حرفه‌آموزی در دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی از دیدگاه دبیران مدارس استثنایی شهر اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

prevalence of developmental coordination disorder in female 9 to 11 years of Fars Province: (khorrambid city)
شیوع اختلال هماهنگی رشدی در کودکان دختر 9 تا 11 ساله شهرستان خرمبید
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Developmental Trend of the Theory of Mind in Students with and without Learning Disability
بررسی روند تحول نظریه ذهن در دانش‌آموزان با و بدون اختلال یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Mindfulness based Stress Reduction on the Mental Health of Mothers who have Educable Mentally Retarded Children
اثربخشی آموزش کاهش تنیدگی مبتنی بر ذهن آگاهی بر سلامت عمومی مادران کودکان کم‌توان‌ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 9, Number 122 (2014-3)


Strategies for promoting the quality of mathematics training for students with hearing damage
راهبردهای ارتقای کیفی آموزش ریاضیات در دانش آموزان آسیب دیده شنوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Inclusive Training of Physical Education
آموزش فراگیر تربیت‌بدنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Application of educational-therapeutic activities and strategies adjusted with needs and developmental characteristics of autistic children
کاربرد فعالیت ها و راهکارهای آموزشی- درمانیِ متناسب با نیازها و ویژگی های رشدی کودکان اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Comparison of Attribution Retraining, Cognitive and Metacognitive Strategies on Math Problem-Solving in Intellectually Disabled Students
مقایسه باز آموزی اسنادی، راهبردهای شناختی و فراشناختی در حل مسأله ریاضی در کودکان با کم توان ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The study of the components of neuroticism among parents of autistic children, mental retarded and normal in the city of Tabriz.
بررسی مولفه های روان نژندی در والدین کودکان اتیسم، کم توان ذهنی و عادی شهر تبریز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Cognitive – Behavioral Therapy on General Health and Depression Symptoms in Mothers of Deaf Children
تاثیر درمانگری شناختی – رفتاری بر سلامت عمومی و نشانه های افسردگی مادران کودکان کم شنوا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 8, Number 136 (2016-1)


Establishing metaphorical reasoning in children with autism
ایجاد استدلال استعاری در کودکان با اختلال اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Definition Developmental Intelligent Disability and its Different in Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, 4th and 5th Revision
بررسی تحول تعریف‌ نارسایی هوشی و تفاوت آن در نسخه چهارم و پنجم راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Neurofeedback Treatment on ADHD Children
اثربخشی درمان نوروفیدبک بر کودکان با اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Consideration of Needed Skills for Job Preparation of Students with Intellectual Disability
بررسی و شناسایی مهارت‌های موردنیاز برای آمادگی شغلی دانش‌آموزان با کم‌توانی‌ذهنی در دوره پیش‌حرفه‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Critical Analysis of Different Diagnostic Approaches to Assess Learning Disabilities
بررسی تحلیلی ـ انتقادی رویکردهای تشخیصی مختلف ناتوانی های یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study the effectiveness of Intermediate- profession term in students with special needs from the teacher's point of view
بررسی نگرش دبیران ‌دانش‌آموزان با کم‌توانی‌ذهنی نسبت‌به دوره متوسطه حرفه‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Multidimensional Coping Strategies in Single and Married Teachers of Mentally Retarded Students and Normal Students
مقایسه سبک های مقابله ای چند بعدی در معلمان مجرد و متاهل مدارس دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی و عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the Mental Health in Mothers of Children with and without Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD)
مقایسه سلامت روان مادران دارای کودکان با و بدون اختلال کم‌توجهی- بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 8, Number 121 (2013-11)


Introducing input and output devices of computer for Blind and Low vision students
آشنایی با دستگاه های ورودی و خروجی رایانه ویژه آسیب دیدگان بینایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Pivotal Response Training (PRT) in Children with Autism Disorder
آموزش پاسخ محور (PRT) در کودکان با اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Braille Dyslexia in blind students
اختلال نارساخوانی بریل در دانش آموزان دارای آسیب بینایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Mirror neurons and role of them in imitation and theory of mind in autism spectrum children
نورون های آینه ای و نقش آن درتقلید و نظریه ی ذهن در کودکان طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Specific Methods of Assessment and Teaching Social Skills in Children with Attention Deficit / Hyperactivity Disorder
آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Virtual methods (Web based): A new approach for people with entrepreneurial spirit with a physical disability movement
روش مجازی (مبتنی بر وب) رویکرد نوین روحیه‌ی کارآفرینی برای افراد با ناتوانی جسمی - حرکتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Etiology of cerebral palsy (In the special educational schools in Mazandaran province)
بررسی وضعیت دانش آموزان مبتلا به فلج مغزی در مدارس استثنایی استان مازندران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 7, Number 150 (2018-5)


Educational Interventions in Executive Functions in Children with Cognitive Disabilities
مداخله‌های آموزشی کارکردهای اجرایی برای کودکان با نارسایی شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Precision Teaching and Direct Instruction: Two Methods Based on Behavioral Approach in Learning Disorder
مقایسه‌ی دقیق‌آموزی و آموزش مستقیم: دو روش مبتنی بر رویکرد رفتارگرایی در اختلال یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Assertiveness Skills Training on Self-Efficacy for Interpersonal Relationships in Children with Stuttering
تأثیر آموزش مهارت‌های ابرازمندی برخودکارآمدی در روابط بین‌فردی در کودکان مبتلا به لکنت زبان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Group Counseling Based on Reality Therapy on Resiliency in Parents of Autistic Children in Isfahan City
اثر بخشی مشاوره گروهی مبتنی بر واقعیت‌درمانی بر تاب آوری والدین کودکان اتیسم در شهر اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Son-Rise Program (SRP) for Children with Autism Spectrum Disorder
برنامه سان-رایز (SRP) برای کودکان با اختلال طیف اوتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing Meta-Cognition in Students with Attention Deficit Hyperactivity Disorder, Visual Impairment and Children with Typical Development
مقایسه‌ی فراشناخت در دانش‌آموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه- بیش‌فعالی، آسیب بینایی و کودکان با تحول بهنجار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Response to Intervention as a Roadmap for Educational Inclusion
پاسخ به مداخله به عنوان نقشه‌ راه فراگیرسازی آموزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 7, Number 135 (2015-10)


Stigma in mothers with Autism Spectrum Disorder
استیگما (داغ اجتماعی) در مادران کودکان با اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment and Treatment of Children and Adolescents with Attention Deficit Hyperactivity Disorder
روش‌های ارزیابی و درمان کودکان و نوجوانان با اختلال کم‌توجهی- بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Motion Games, Art and Music in Reducing Behavioral Problems in Children with Learning Disabilities
نقش بازی‌های حرکتی، نقاشی و موسیقی در کاهش مشکلات رفتاری ‌ـ ‌تحصیلی کودکان دارای مشکلات یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Parenting Stress and Family Problem Solving Skills in the Mothers of Normal Students and Students with Special Needs
مقایسه‌ ‌تنیدگی ‌والدگری و مهارت حل‌ مشکل‌ خانواده در مادران دانش‌آموزان عادی و دارای نیازهای ویژه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Social Mobility Plays on decreasing Behavioral Problems of Students with multiple disabilities: Case study
اثربخشی تمرین بازی‌های حرکتیِ اجتماعی بر کاهش مشکلات رفتاری دانش‌آموزان چندمعلولیتی: یک مطالعه تک آزمودنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Functional Communication Training on Reduction of Aggressive Behavior of Students with Intellectual Disabilities and Improvements of on Task Behavior
اثربخشی آموزش مهارت‌های ارتباطی کارکردی بر پرخاشگری و رفتارهای تکلیف‌مدار دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی دارای رفتارهای پرخاشگرانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of personality characteristics and welfare mothers with and without a deaf child
مقایسه‌ ویژگی‌های شخصیتی و بهزیستی مادران با و بدون فرزند آسیب دیده شنوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Academic Adjustment between Students with Learning Disability and Students with Low, Moderate and High Academic Achievement
مقایسه سازگاری تحصیلی در دانش‌آموزان پسر دارای مشکلات یادگیری و دانش آموزان پسر دارای پیشرفت تحصیلی پایین، متوسط و بالا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 7, Number 120 (2013-10)


Curriculum-Based Virtual Field Trips: Career Development ‎Opportunities for Students with Disabilities
برنامه ی درسی مبتنی بر گردش علمی مجازی (‏VFT‏): توسعه ی فرصت های شغلی برای دانش آموزان ‏با ناتوانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Concurrent validity of the new version of the Tehran-Stanford-Binet ‎Intelligence Scale with the Wechsler Intelligence Scale for Children-Revised
روایی همزمان نسخه نوین هوش آزمای تهران- استانفورد - بینه و نسخه دوم مقیاس هوشی وکسلر کودکان در ‏کودکان ناتوان یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Social cognition in children and adolescents Down Syndrome
شناخت اجتماعی در کودکان و نوجوانان نشانگان داون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Image Function in Special Education ‎
بررسی کاربرد تصویر در آموزش ویژه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prevalence of Types of bullying in schools in Yazd city from the perspective of ‎teachers‎
بررسی میزان شیوعِ‎ ‎انواع زورگویی در مدارس راهنمایی شهرستان یزد از دیدگاه دبیران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of teachers of normal classes on education process of Children with special needs and effective factors on it
اثربخشی معلمان کلاس های عادی بر فرایند آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه و عوامل مؤثر بر آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 6, Number 149 (2018-3)


TEACHING CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER TO MAND FOR INFORMATION USING ‘‘WHICH?
آموزش تقاضای اطلاعات با استفاده از «کدام؟» به کودکان با اختلالات طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Implantable Devices for Deaf Children
دستگاه‌های کاشت‌پذیر برای کودکان ناشنوا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Peer Support for Students with Disability in Inclusive Education
نقش حمایت همسالان از دانش‌آموزان با ناتوانی در آموزش فراگیر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Introduction to self-advocacy approach and literature review of its effects as an appropriate means for empowering people with intellectual and developmental disabilities
معرفی رویکرد خود- وکیلی و بررسی مروری تأثیرات آن به عنوان روشی مناسب برای توانمند سازی افراد دارای کم توانی ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Social Inclusion of People with Intellectual Disability: Providing Ecological Model of Social Networks and Community Participation
فراگیرسازی اجتماعی افراد کم‌توان دهنی: ارائه مدل بوم‌شناختی شبکه‌های اجتماعی و مشارکت محلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Primary School Games on Decrease Hyperactive and Compulsive Behaviors of Educable Intellectual Disabilities Students
اثربخشی بازی‌های دبستانی بر کاهش رفتارهای بیش‌فعال و اجباری دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی آموزش‌پذیر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Social Motivation; New Perspective for Explaining Complex Dimensions of Autism Spectrum Disorder
انگیزش اجتماعی، دیدگاهی جدید برای تبیین ابعاد پیچیده اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 6, Number 143 (2017-2)


Reverse Inclusion for Sstudents with Disability
فراگیرسازی معکوس برای دانش‌آموزان با ناتوانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Utilization of Core Vocabulary for Students with Special Needs
کاربست واژگان پایه برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Choosing Appropriate communication Approach for Children with Hearing Loss
انتخاب رویکرد ارتباطی مناسب برای کودک کم‌شنوا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Increase of Speech Intelligibility in Children with Cerebral Palsy: Case Study
افزایش وضوح گفتار در کودک مبتلا به فلج‌مغزی: گزارش موردی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Relationship between ICT Literacy and Computer Self-efficacy of Teachers of Exceptional Schools
رابطه سواد فن آوری اطلاعات و ارتباطات با خودکارآمدی رایانه‌ای در آموزگاران مدارس استثنایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Physical Fitness and Health-related Physical Activity in People with Down syndrome
آمادگی جسمی و فعالیت بدنی مرتبط با سلامت افراد با نشانگان داون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Computer based Education in Academic Achievement of Students with Intellectual disability
اثربخشی آموزش مبتنی‌بر رایانه در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پسر با کم‌توانی‌ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effects of a selected training program on the balance of children with hearing disorder
تاثیر یک دوره تمرینات منتخب بر تعادل کودکان دارای آسیب شنوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effects of Teaching Self-monitoring of Attention on Enhancement of Attention and Reading Comprehension in Students with Reading Problems
اثربخشی آموزش مهارت‌های خودنظارتی‌ توجه بر افزایش توجه در دانش‌آموزان با مشکلات خواندن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 6, Number 134 (2015-9)


Effects of Exercise on Students with Intellectual Disability
تاثیر ورزش در دانش آموزان با کم‌توانی‌ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Effective Communication Skills Training on Parents of Children with Hearing Loss on Social Skills of Children
تاثیر آموزش مهارت‌های ارتباط موثر والدمحور بر مهارت‌های اجتماعی کودکان کم‌شنوا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effects of Having a Sibling with Disability
اثرات داشتن خواهر یا برادر با ناتوانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Review and Evaluation of the Models of Disabilities in the Rehabilitation Sciences
بررسی و ارزیابی مدل های ناتوانی در علوم توان بخشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Social Adjustment of Fathers with Intellectually Disabled Children and Fathers with Normal Children
مقایسه سازگاری اجتماعی پدران دارای فرزند با و بدون کم توانی ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Language Multimedia Software on Training Language and Speech to Children with Hearing Impairment
تاثیر نرم‌افزار چندرسانه‌ای زبان بر آموزش زبان و گفتار کودکان آسیب دیده‌‌شنوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison between Hypochondriasis, Social Anxiety and Cognitive Avoidance in Mothers of Students with and without Learning Disability
مقایسه خودبیمارانگاری، اضطراب اجتماعی و اجتناب شناختی در مادران دانش‌آموزان با و بدون مشکلات ویژه یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 6, Number 128 (2015-2)


Pre-Vocational and Vocational Training Programs for the Persons with Disabilities in Karachi, Pakistan
برنامه های آموزش پیش حرفه ای و حرفه ای برای افراد ناتوان در کراچی پاکستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Web Based Training for Students with Special Needs: Conception, Issues and Planning.
آموزش مبتنی بر وب برای دانش آموزان با نیازهای ویژه: مفهوم، مسائل و طراحی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Introduction to Teaching Social Skills to Students with Autism Spectrum Disorders through Video Modeling
آشنایی با آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش‌آموزان دارای اختلالات طیف اتیسم از طریق الگوسازی ویدیویی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Use of Information and Communication Technology for Students with Special Education Needs
کاربرد فن آوری اطلاعات و ارتباطات برای دانش آموزان با نیازهای آموزشی ویژه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Examining the efficiency of play therapy on visual memory and concentration attention of Educable mental retardation students
بررسی اثربخشی باز‌ی درمانی برحافظه دیداری وتمرکز وتوجه دانش آموزان کم‌توان ذهنی آموزش‌پذیر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Training Coping Skills Program on Parental Stress of Mothers with Deaf Child (1-3 ys) in Gorgan Province
اثربخشی آموزش مهارت های مقابله با تنیدگی بر تنیدگی والدینی مادران دارای کودک ناشنوا 1-3ساله شهر گرگان 1391
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of Mental health problems in deaf and hearing adolescents
وضعیت سلامت روان در دانش آموزان ناشنوا و شنوا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 6, Number 119 (2013-9)


The Analysis of Important and Effective Teratogen on the Growth of Embryo
بررسی تراتوژن‏ های مهم اثرگذار بر رشد رویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Introduction and application reciprocal imitation education in the treatment of autistic children
معرفی و کاربرد روش آموزش تقلید متقابل در درمان کودکان درخودمانده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identification and Treatment of Attention Deficit/ Hyperactivity Disorder (ADHD) in Schools
شناسایی و درمان اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی در مدرسه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effects of Teaching via Computer Games on the Performance of Visual Memory for the Dyslexic Students
تأثیر آموزش بازی های رایانه ای بر عملکرد حافظه بینایی دانش آموزان نارساخوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Having Access to General Curriculum for Students with Special Needs
دسترسی به برنامه درسی عمومی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The comparative analysis between the life style and stress-coping style with the occupational burn-out in the board of education’s exceptional and normal teachers in the city of Birjand
بررسی مقایسه ای رابطه بین سبک زندگی و سبک‌های مقابله با استرس با فرسودگی شغلی آموزگاران آموزش و پرورش استثنایی و عادی شهر بیرجند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 5, Number 148 (2018-1)


Reading fluency: Defination, Proccess and Improvement Methods
روان‌خوانی: تعریف، فرایند و روش‌های بهبود
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of play therapy in improving problems of children with specific learning disorder
نقش بازی‌درمانی در بهبود مشکلات کودکان با اختلال یادگیری ویژه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational Strategies to Improve Spelling Learning Disorder in Students
راهبردهای آموزشی برای بهبود اختلال یادگیری املا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Adlerian and Dreikurs Approach to Reading Disabilities
رویکرد آدلر - درایکورس به اختلال‌ خواندن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of teachers in identifying and reducing learning problems in students: strategies for families, preschool and school
نقش معلمان در شناسایی و کاهش مشکلات یادگیری دانش آموزان: راهبردهایی برای خانواده، پیش‌دبستان و مدرسه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 5, Number 142 (2016-12)


The Impact of Multidisciplinary Occupational Therapy on Reading Improvement of Children with Hearing Impairment (case study)
تاثیر درمان چندوجهی کاردرمانی بر بهبود مهارت‌های خواندن کودکان کم‌شنوا: موردپژوهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Occupational Therapy Actions in the Direction of Pre-professional and Professional Rehabilitation in Children with Autism Spectrum Disorder
اقدامات کاردرمانی برای توانبخشی پیش‌حرفه‌ای و حرفه‌ای کودکان دارای اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Play in Occupational Therapy
بازی در کاردرمانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

positioning of Children with Cerebral Palsy in School
وضعیت دهی کودکان دارای فلج مغزی در مدرسه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Application of Music Activities on Occupational Therapy Interventions in Children with Autism Spectrum Disorder
کاربرد فعالیت‌های موسیقایی در مداخله‌های کاردرمانی کودکان با اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Occupational Therapy Interventions in Visual Perception Disorders
مداخله‌های کاردرمانی در اختلال‌های ادراک دیداری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Occupational Therapy Interventions in Students with Specific Learning Disorders
مداخله‌های کاردرمانی در دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری خاص
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Occupational Therapy on Improvement of Handwriting Problems in Primary School Aged Children
نقش کاردرمانی در بهبود اختلال نوشتن دانش‌آموزان دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Sensory Processing and Behavior
پردازش حسی و رفتار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Occupational Therapy in School
نقش کاردرمانی در مدارس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

the key role of occupational therapy education team in school
کاردرمانگران، عضو کلیدی در تیم آموزشی مدارس استثنایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 5, Number 133 (2015-8)


Nonverbal Learning Disability: How to Recognize It and Minimize Its Effects
ناتوانی های یادگیری غیر کلامی: چگونگی تشخیص و کاهش اثرات آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of the Soft Music during the Professional Activities on Job Performance, Self-efficacy and Adaptive Behavior in Girls with Intellectual Disabilities
بررسی اثربخشی موسیقی ملایم در حین انجام فعالیت‌های حرفه‌ای بر بهبود عملکرد شغلی، خودکارآمدی و رفتار سازشی دختران کم توان ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Dimensions of Self-esteem, Aspirations and Expectations of Students with Physical Disability
رابطه ابعاد عزت‌نفس، آرزوها و انتظارات دانش‌آموزان با آسیب جسمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between Coping Strategies and General Health with Perception Style of Parents of Children with Hearing Impairment
رابطه راهبردهای مقابله‌ای و سلامت عمومی با شیوه ادراک والدین دارای فرزند آسیب دیده شنوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effects of Relationship Enhancement on the Couple Burnout Decline of Parents with Visually Impaired Children
اثربخشی غنی‌سازی ارتباط بر کاهش دلزدگی زناشویی والدین کودکان آسیب‌دیده بینایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Application of Functional Communication Training in the Scope of Developmental Disabilities
کاربرد آموزش ارتباط کارکردی در حوزه ناتوانی‌های رشدی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Training Problem Solving Skills on Coping Strategies in Parents with Mentally Retarded Children
اثربخشی آموزش مهارت های حل ‌مسئله بر راهبردهای مقابله‌ای در والدین کودکان کم توان‌ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Comparison of Social Competence of Mothers with and without Stress who have Hearing Impaired Students
مقایسه کفایت اجتماعی دانش‌آموزان آسیب‌دیده‌ شنوایی دارای مادران با و بدون استرس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 5, Number 127 (2014-12)


Snoezelen Room for People with Special Needs
اتاق اسنوزلن برای افراد با نیازهای ویژه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attention Deficit Hyperactivity Disorder and Gifted
اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی و تیزهوشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

What is Auditory Neuropathy?
نوروپاتی شنوایی چیست؟
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Neural Substrates of Executive Functions and its Importance in Education and Rehabilitation
زیر ساخت های عصبی کارکردهای اجرایی و اهمیت آن در آموزش و توان بخشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Influence of Non-Academic Books on Auditory Distinction Improvement Of deaf and Hearing Impaired students
تاثیر کتاب های غیردرسی بر بهبود تمیز شنیداری کودکان آسیب دیده شنوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Mental Health in Mothers of Children with Deafness and Mental Retardation
مقایسه بهداشت روانی مادران دارای فرزند ناشنوا و کم توان ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Training Walker's Skills via Cognitive –Behavioral method on Increasing Social Skills of Aggressive Students
اثربخشی آموزش برنامه درسی مهارت‌های اجتماعی والکر به شیوه شناختی ـ رفتاری بر افزایش مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان پرخاشگر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 5, Number 118 (2013-8)


Progressive Tolerance Exercises for Young adults Suffering from down syndrome: A Clinical Experiment
تمرینات مقاومتی پیشرونده برای نوجوانان دارای نشانگان داون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Information Technology, Communication and their Role in Teaching and Learning of Students Suffering from Cerebral Palsy
فن آوری اطلاعات و ارتباطات و نقش آن در آموزش و یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Analysis and Description of how Graphic Art Should be Applied to Increase Cognition Skills of the Blind
بررسی و توصیف چگونگی کاربرد هنر گرافیک جهت افزایش مهارت‌های شناختی نابینایان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An introduction to designing educational-computer games with the linguistics approach in the area of disorders especially in learning
در آمدی بر طراحی بازی­های آموزشی- رایانه ای با رویکرد زبان شناختی درحیطه اختلالات ویژه یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Functional curriculum for student with intellectual disabilities
برنامه‌درسی کارکردی برای دانش‌آموزان کم توان ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Analysis of interaction among parents, teachers, regular students and slow learners and its correlation with the academic drop of slow learners in regular schools
بررسی چگونگی تعامل اولیا، معلمان، دانش آموزان عادی و دیرآموز و رابطه آن با افت­ تحصیلی دیرآموزان در مدارس عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effects of a period of regular Exercise Activities on the Self-Esteem of Educable mentally-retarded students
تأثیر یک دوره فعالیت منظم ورزشی بر عزت نفس دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 5, Number 113 (2013-1)


Application of virtual environment for students : having learning disorders
کاربرد محیط‌های مجازی برای دانش‌آموزان با مشکلات یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational and Rehabilitional Approaches for Hard of Hearing children
رویکردهای آموزشی و توان‌بخشی در کودکان کم شنوا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Leisure Time for Mentally-Retarded children
اوقات فراغت کودکان با کم‌توانی ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Enhancing Social Skills of Students with Nonverbal Learning Disabilities
بهبود بخشی مهارت های اجتماعی دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری غیرکلامی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Learning disorder An overview of the patterns of Learning Disability Diagnosis
مروری بر الگوهای تشخیصی ناتوانی‌های یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Comparison between Parenting Styles and General Health in Parent who had Deaf or Mentally-Retarded Children
مقایسه سبک فرزندپروری و سلامت عمومی در والدین دارای فرزند ناشنوا و کم‌توان ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Correlation between Personality Dimensions (Five- Factor Model) and Job Burnout in Teachers of Exceptional Schools in North Khorasan
ارتباط بین ابعاد شخصیت (مدل 5 عاملی) و فرسودگی شغلی در معلمان مدارس استثنایی استان خراسان شمالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 147 (2017-11)


Effect of Alternative and Augmentative Communication on Language and Social Behavior of Children with Autism
تاثیر روش‌های ارتباطی جایگزین و مکمل بر زبان و رفتار اجتماعی کودکان با اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Slow learner students: Dynamic assessment, Characteristics, Identification, Teaching Methods and Improvement of Learning Capability
دانش‌آموزان دیرآموز: ارزیابی پویا، ویژگی‌ها، شناسایی، شیوه‌های تدریس و بهبود ظرفیت یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An overview of the use of Multimedia in Learning Disabilities
مروری بر کاربرد چندرسانه‌ای‌ها در ناتوانی‌های یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Considering the Effectiveness of Psychosocial Intervention on Inhibition and Emotion Regulation in Children with High Functioning Autism Spectrum Disorder
بررسی اثربخشی مداخله روانی-اجتماعی بر بازداری و تنظیم هیجانی کودکان با اختلال طیف اتیسم دارای عملکرد بالا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Teaching Perceptual-Motion Activities on the Subtle Movement Abilities of Children with Autistic Spectrum Disorders
تاثیر آموزش فعالیت‌های ادراکی-حرکتی بر توانایی‌های حرکتی ظریف کودکان با اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Introduction to Incredible Years Programs for decrease Behavioral problems in Children with Emotional and Behavioral disorders
معرفی برنامه‌ سال‌های شگفت انگیز به منظور کاهش مشکلات رفتاری کودکان با اختلال‌های هیجانی-رفتاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Self-Regulation Training on Improvement of Math Performance in Students with Mathematics Disorder
اثربخشی راهبردهای خودتنظیمی بر افزایش عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی دارای اختلال ریاضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 141 (2016-10)


Developmental Coordination Disorder: A review and update
مروری بر اختلال هماهنگی رشدی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analytical Investigation of Autism Spectrum Disorders in Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (5th revision)
بررسی تحلیلی اختلال طیف اتیسم در نسخه پنجم راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Best Nutrition For children with autism spectrum disorder
رژیم خوراکی مناسب برای کودکان با اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prevalence of Affective-Emotional Disorders in Exceptional Children
شیوع اختلال‌های رفتاری- هیجانی در کودکان استثنایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Linguistic Plays Program on Working Memory of Male Students with Dyslexia
اثربخشی برنامه بازی‌‌های زبان‌شناختی بر حافظه‌ کاری دانش‌آموزان پسر با نارساخوانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison between Occupational Stress and Occupational Satisfaction among the Teachers of Students with Intellectual Disability and Teachers of Regular Students
مقایسه تنیدگی‌شغلی و رضایت‌شغلی در معلمان دانش‌آموزان با کم‌توانی‌ذهنی و معلمان دانش‌آموزان عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison between Involvement Style and Effective Factors in Parental Involvement Related to Learning in Students with and without ADHD
مقایسه شیوه درگیری و عوامل موثر در مداخله والدین در ارتباط با یادگیری دانش‌آموزان با اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی و دانش‌آموزان عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Developmental Comparison of the Emotional Recognition Ability in Mild Mentally Disabled Students
مقایسه تحولی توانایی تشخیص هیجانات و سوگیری هیجانی در دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 132 (2015-7)


How Language Parameter Deficits Impact on Social Interaction of Children with Autism Spectrum Disorders during Middle Childhood and Intervention Strategies
چگونگی تأثیر کمبود ویژگی های زبانی کودکان با اختلال های طیف اتیسم بر تعامل اجتماعی آن ها در اواسط دوران کودکی و راهبردهای مداخله
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Philosophical Basis for Religious Education of Mentally Retarded People with a Look at the Philosophy of Mulla Sadra
مبانی فلسفی برای تربیت دینی افراد کم توان ذهنی بر اساس فلسفه ملاصدرا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Role of Organizational Climate and Marital Satisfaction on General Health of Exceptional School's Teachers
نقش جو سازمانی و رضایت زناشویی در سلامت عمومی معلمان مدارس استثنایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing Life Satisfaction in Students with and without Visually Impairment
مقایسه میزان رضایت از زندگی دانش‌آموزان با و بدون آسیب بینایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Pre-vocational Assessment of Mentally Retarded Students
نیازسنجی پیش‌حرفه‌ای برای دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparative Study of Development of Theory of Mind in Students with and without Learning Disability
مقایسه تحولی نظریه ذهن در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Study of the Relationship between Parenting Styles and Risky Behavior in Deaf Students
رابطه بین شیوه‌های فرزندپروری والدین و رفتارهای پرمخاطره دانش آموزان آسیب دیده شنوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 126 (2014-10)


How can I teach Computer through creative methods to Mentally retarded children? (Action Research)
چگونه می‌توانم رایانه را به وسیلۀ روش‌های خلاق به کودکان کم توان ذهنی آموزش دهم؟ (اقدام‌پژوهی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Who Are Twice Exceptional Children: Identification, Characteristics and Problems
کودکان استثنایی دوگانه چه کسانی هستند؟ شناسایی، ویژگی ها و مشکلات
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Understanding Motor Development and Motor Problems in Children with Visual Impairment
آشنایی با رشد حرکتی و مشکلات حرکتی کودکان با آسیب بینایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The usage of Montessori Method in Education of the hearing impaired children
کاربرد روش مونته سوری در آموزش کودکان کم شنوا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study and Comparison of Emotional Intelligence among High- School Blind and Deaf Students
بررسی و مقایسه هوش هیجانی دانش آموزان نابینا و ناشنوای دوره دبیرستان استان زنجان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparative Consideration of Vitality in Students with and without Hearing Impairment
بررسی مقایسه ای سرزندگی در دانش آموزان با و بدون نقص شنوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting job satisfaction based on self-efficacy beliefs, teachers' sense of efficacy, job stress and Hierarchy of needs in exceptional children's teachers at lorestan province
پیش بینی رضایت شغلی بر اساس باورهای خودکارآمدی، خودکارآمدی تدریس، استرس شغلی و سطح نیازهای معلمان استثنایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 117 (2013-7)


Helping Students with Mathematical Disabilities to Succeed
کمک به دانش آموزان دارای ناتوانی در ریاضی برای موفق شدن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

From Mainstreaming to Inclusive Education: A Transition in the Educational System
از عادی سازی تا آموزش فراگیر، تحولی در نظام آموزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Hyperactivity: Proper Methods of Interaction with Hyperactive Children
بیش فعالی: راهکارهای مطلوب در تعامل با کودکان بیش فعال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Physical Fitness in Connection with and Health in Mentally Retarded Students
آمادگی جسمانی وابسته به سلامت در دانش آموزان کم توان ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The comparison of self-esteem and social skills in deaf and blind students at the intermediate level in the city of Karaj
مقایسه عزت نفس و مهارت اجتماعی دانش آموزان ناشنوا و نابینا در مقطع راهنمایی تحصیلی شهرستان کرج
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Analysis of Work Life Quality for Exceptional Schools Teachers in Bushehr Province
بررسی کیفیت زندگی شغلی معلمان مدارس استثنایی استان بوشهر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 112 (2012-11)


The Innovation of Management in Information technology and communications
مدیریت نوآوری در فن آوری اطلاعات و ارتباطات
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Peer Tutoring, The Strategy Teaching to Students with special need in the Inclusive system
تدریس همسال: راهبرد آموزش به دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه در نظام آموزش فراگیر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Responsibilities of Parents Having Children with Learning Disorders.
وظایف والدین کودکان دارای اختلال یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Art-Therapy in Academic, Social and Emotional treatment of Students suffering from Learning Disorder
نقش هنر درمانی در سازگاری تحصیلی، اجتماعی و هیجانی کودکان دارای اختلال یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The comparison of Emotional intelligence among the three Groups of the Blind, Low vision and the Normal ones.
مقایسه هوش هیجانی در سه گروه نابینا، کم‌بینا و عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The comparative Analysis of hope and optimism among Normal students and those suffering from Hearing Impairment
بررسی مقایسه‌ای امید به زندگی و خوشبینی در دانش‌آموزان ناشنوا و شنوا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of training Program Assertiveness training Group to increase social Skills School Students with hearing Impairment City Boukan
بررسی اثربخشی برنامه جرأت‌آموزی گروهی بر افزایش میزان مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان دبستانی با آسیب‌های شنوایی در شهر بوکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 3, Number 146 (2017-9)


Autism Spectrum Disorders
اختلال‌های طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Model of Response to Intervention for Students with Special Needs
الگوی پاسخ به مداخله برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Positive Behavioral Intervention and Support for Students with Emotional-behavioral Problems
حمایت و مداخله رفتاری مثبت برای دانش‌آموزان با مشکلات رفتاری-هیجانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Digital Nanning and Autism Spectrum Disorder
دایه‌گری دیجیتالی و اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Aural Rehabilitation in Children with Cochlear Implants
توان‌بخشی شنوایی کودکان کاربر کاشت حلزونی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Considering the Impact of Awareness from Different Frequencies on Acquisition of an Aimed Skill in Children with Down Syndrome
بررسی تاثیر بازخورد آگاهی از نتیجه با تواترهای مختلف بر اکتساب یک مهارت هدف‌گیری در کودکان با نشانگان داون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Perceived Social Support and Resilience with Psychological Distress in Mothers of Exceptional Children
رابطه حمایت اجتماعی ادراک‌شده و تاب‌آوری با درماندگی روان‌شناختی مادران کودکان استثنایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Cognitive-Behavior Anger Management Training on Response Inhibition in Students with Conduct Disorder
تاثیر آموزش شناختی- رفتاری مدیریت خشم بر بازداری پاسخ دانش‌آموزان با اختلال سلوک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 3, Number 140 (2016-8)


The Anger Management Intervention in People with Physical and Multiple Disabilities
مداخله گروهی مدیریت خشم در افراد با ناتوانی‌های چندگانه و جسمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Cognitive-Behavior Training to parents on Dictation Disorder and Delay in Doing Homeworks: Case Study
اثربخشی آموزش شناختی – رفتاری والدین در مشکل دیکته‌نویسی و تعلل در انجام تکالیف درسی: پژوهش مورد‌منفرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effects of Integration Music Therapy and Play Therapy on Improvement of Children with Autism
نقش درمان ترکیبی موسیقی به‌همراه بازی در تحول اجتماعی، جسمی و رفتاری کودکان با اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Specific Learning Disorder in Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders-5th revision and Presentation of Three-Layer Response to Intervention Model for Diagnosis
ناتوانی‌های یادگیری ویژه در نسخه پنجم راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی و ارایه الگوی 3 لایه‌ای پاسخ به مداخله برای تشخیص
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Semantic Delay Caused by Phenylketonuria
بررسی معناشناسی زبان در کودکان دارای بیماری فنیل‌کتونوریا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Family-Centered Training based on Social Competence on Social Skills of Children with Intellectual Disability
بررسی اثربخشی آموزش کفایت اجتماعی خانواده‌محور بر مهارت‌های اجتماعی کودکان با کم‌توانی‌ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Perceived Stress, Family Cohesion and Self-Concept in Mothers of Children with Autism Spectrum Disorder and Normal
مقایسه استرس ادراک‌شده، انسجام خانوادگی و خودپنداره مادران کودکان با اختلال طیف اتیسم و عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Psychological Capital and Organizational Citizenship Behavior in Predicting Job Satisfaction of Exceptional Elementary School’s Teachers
نقش سرمایه روان‌شناختی و رفتار شهروندی سازمانی در پیش‌بینی رضایت شغلی معلمان مدارس استثنایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 3, Number 131 (2015-6)


Effects of Two Type Exercise Training Programs on Body Composition of Adolescence with Down Syndrome
تاثیر دو نوع برنامه‌ ورزشی بر ترکیب بدنی نوجوانان دارای نشانگان داون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining the Social Development of Children with Visual Impairment Problems from the Perspective of Attachment
مشکلات رشد اجتماعی کودکان با آسیب بینایی از دیدگاه دلبستگی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Some Solutions for Identifying and Treatment of Attention-Deficit Hyperactivity Disorder Children
روش های شناسایی و درمان کودکان با اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Methods of Accommodation and Modification near Senses Processing Disorder in Children
روش‎های انطباق و اصلاح اختلال پردازش حس‎های نزدیک درکودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Efficacy of Drawing-Therapy on Reducing Aggressive Behavior of Hard Hearing Student
اثر بخشی نقاشی درمانی در کاهش رفتارهای پرخاشگرانه دانش آموزان دختر کم‌شنوا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Cognitive-Behavioral Play Therapy on Reforming the Social Maladjustment of Female Students with Intellectual Disabilities
اثربخشی بازی درمانی گروهی شناختی- رفتاری در اصلاح سازش نایافتگی اجتماعی دانش‌آموزان دختر با کم توانی ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Meta-Analysis of Effectiveness of Psychological Treatment in Improving Conduct Disorder Symptoms
فراتحلیل اثربخشی درمان های روان شناختی بر میزان نشانه های اختلال سلوک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Perceptual-Motor games on Visual –Spatial Processing in Children with Developmental Coordination Disorder
اثربخشی بازی های ادراکی - حرکتی بر پردازش بینایی – فضایی کودکان با اختلال هماهنگی رشد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 3, Number 125 (2014-8)


Annual Research Review: The nature and classification of reading disorders – a commentary on proposals for DSM-5
ماهیت و طبقه‌بندی اختلالات خواندن (نقدی بر پیشنهادات (DSM- 5) برای این اختلال)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Theoretical and Applicable Approaches in Anxiety Disorders in Children
رویکردهای نظری و کاربردی در اختلال های اضطرابی در کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Faranak Parent-Child Program (Mother Goose with Cued Speech)for hearing impaired children
برنامه والد – کودک فرانک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship among sidedness, communicative function and age in autistic students
بررسی رابطه بین برتری طرفی و عملکرد ارتباطی با سن دانش آموزان مبتلا به اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comprison of procrastination students physical-motor handicapped, deaf and blind considering their gender roles
بررسی و مقایسه تعلل ورزی تحصیلی در دانش آموزان معلول جسمی – حرکتی، ناشنوا و نابینا با توجه به نقش جنسیت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of E-learning Content (Multimedia Training) on Learning Science on Deaf Students' Girl in Sixth Grade
بررسی اثر آموزش از طریق محتوای الکترونیکی (چند رسانه های آموزشی) بر یادگیری درس علوم پایه ششم دانش آموزان دختر آسیب دیده شنوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Mothers' Parenting Style on Prediction of Behavior Problems in Preschool Children with Intellectual Disability
نقش سبک فرزندپروری مادران در پیش‌بینی مشکلات رفتاری کودکان پیش‌دبستانی با کم‌توانی‌ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 3, Number 116 (2013-6)


A Brief Review over AttentionDeficit, Motion Control and Perception Disorders
مروری مختصر بر « نقص توجه، کنترل حرکتی و ادراک»
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effective Methods in the Promotion of Religious Understanding in Exceptional Students
راهکارهای مؤثر در ارتقای بینش دینی دانش آموزان استثنایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Analysis of the current Obstacles in the Employment of Individuals Mentally Retarded
بررسی موانع موجود در استخدام افراد کم توان ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Functional Points for Teaching Students Having Learning Disorder (Reading, Writing and Spelling Disorders)
نکته‌های کاربردی برای آموزش ‌دانش‌آموزان با اختلال یادگیری (اختلال در خواندن، نوشتن و دیکته)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Hearing Disorder of Children's sound characteristics
تأثیر کم شنوایی بر ویژگی های صوتی کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparison between Intellectual Aptitude and Mental Health in Mothers Having Deaf, Blind and Normal Children
مقایسه ی هوش معنوی و سلامت روانی مادران دارای کودکان ناشنوا، نابینا و عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Comparison between Marital Satisfaction, Emotional Stress Cognitive Social Support in Parents Having Mentally-Impaired Children and Parents Having Normal Children
مقایسه میزان فشار روانی و رضایتمندی زناشویی و حمایت اجتماعی ادراک شده والدین کودکان کم توان ذهنی و کودکان عادی در استان گلستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 3, Number 111 (2012-9)


Integration of Exceptional children/ Principles, Benefits and methods
تلفیـق کودکان استثنایی / اصول، مزایا و روش‌ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Analysis of Visual/Motional Skill in Hearing-Impaired Children
بررسی مهارت بینایی- حرکتی در کودکان آسیب دیده‌ی شنوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Unit curriculum Model Based on occupational competency (Recommended by the Board of Education for Exceptional children)
الگوی برنامه درسی پودمانی بر پایه استاندارد شایستگی حرفه‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The psychology and education of exceptional children and adolescents
روان‌شناسی و آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان استثنائی: رویکرد فراگیر و رهائی‌بخش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Native and Local Games on the Students' Visual/Motional Growth among mental retarded students in Pre-School and Elementary First-Graders in the city of Shiraz
تأثیر بازی‌های بومی و محلی بر رشد ادراک بصری ـ حرکتی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی آمادگی و سال اول ابتدایی شهر شیراز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of teaching Meta Cognitive strategies with Pre-ending (SQP4R) and Self-Assessment in Reading Comprehension among children mental retarded
تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی با پیش ختام (SQP4R) و خود نظارتی در درک مطلب خواندن کودکان کم توان ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Analysis of the Results of Instructors' Needs Assessment of Children with Hearing Impaired for the Purpose of Planning and Implementation of Training Rehabilitation programs.
بررسی نتایج نیازسنجی از مربیان کودکان آسیب‌دیده‌ی شنوایی به منظور طراحی و تدوین برنامه‌ی آموزشی ـ توان‌بخشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 145 (2017-6)


Teaching Children with Autism to Detect and Respond to Sarcasm
آموزش تشخیص طعنه و پاسخ به آن در کودکان با اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Phenylketonuria
آشنایی با فنیل کتونوری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Differentiating Instruction for Students with Special Needs
آموزش متمایز برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the Time Perception in Sub-types of Attention Deficit/ Hyperactivity Disorders
مقایسه ادراک زمان در زیرنوع‌های اختلال کم‌توجهی- بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Effectiveness of Physical Education on the Social Competency of Students with Mental Disability in Pre-professional Courses
بررسی اثربخشی برنامه تربیت‌بدنی بر بهبود شایستگی اجتماعی دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی در دوره پیش‌حرفه‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Stress and Coping Styles with Adaptive Behavior of Mothers of Children with Autism Spectrum Disorder
رابطه بین تنیدگی و سبک‌های مقابله‌ای مادران با رفتارهای سازشی کودکان با اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between Motor Development and Body Mass Index of Children with Intellectual Disability with Their Parent’s Quality of Life
ارتباط رشد حرکتی و شاخص توده بدنی کودکان با کم‌توانی‌ذهنی با کیفیت زندگی والدین آن‌ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Social Skills Training on Social Self- Empowerment and Alexithymia in Students with Specific Learning
تاثیر آموزش مهارت‌های اجتماعی بر خودتوانمندسازی اجتماعی و ناگویی هیجانی دانش‌آموزان با ناتوانی‌های یادگیری ویژه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 139 (2016-6)


Implementing an Ipad-based Alternative Communication Device for a Student with Cerebral Palsy and Autism in the Classroom via an Access Technology Delivery Protocol
استفاده از دستگاه ارتباطی جایگزین مبتنی‌بر آی‌پد برای دانش‌آموزان مبتلا به فلج‌مغزی و اختلال طیف اتیسم در کلاس درس با استفاده از دسترسی به فناوری ارایه برنامه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Amblyaudia
تنبلی گوش کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Training Joint Attention to the Children with Autism Spectrum Disorder
آموزش توجه اشتراکی به کودکان با اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effects of Hope Training on Academic Engagement of Mentally Retarded Female Students
بررسی تاثیر آموزش امید بر درگیری تحصیلی دانش‌آموزان دختر کم‌توان‌ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Play Therapy on Life Skills of Children with Intellectual Disability
اثربخشی بازی‌درمانی بر بهبود مهارت‌های زندگی کودکان کم‌توان‌ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Negative and Positive Affect and Emotional Regulation in Prediction of Job Stress and Job Satisfaction among Teachers of Students with Special Needs
نقش عاطفه مثبت و منفی و تنظیم هیجانی در پیش‌بینی استرس و رضایت شغلی معلمان کودکان با نیازهای ویژه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of 8 weeks Resistive and Balance Exercises on Strength of the Dominant Hand Extensors of Children with Cerebral Palsy: a case study
تاثیر 8هفته تمرین‌های مقاومتی و تعادلی بر قدرت اکستنسورهای دست برتر و استقامت تنه کودکان با فلج‌مغزی: مطالعه موردی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 130 (2015-5)


The Golden Rule of Providing Support in Inclusive Classrooms: Support Others as You Would Wish to Be Supported
قانون طلایی تدارک حمایت از دانش آموزان با نیازهای ویژه در کلاسهای فراگیر: از دیگران آنطور حمایت کنید که دوست دارید از شما حمایت کنند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Inclusive Education: Existing and Interesting Situation
آموزش فراگیر : وضعیت موجود و مطلوب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Vestibular dysfunction in Deaf Children
اختلال دهلیزی در کودکان با آسیب شنوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing problem solving style and marital adjustment in exceptional and normal children mothers
مقایسه سبک حل مسأله و سازگاری زناشویی در مادران کودک استثنایی و عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Intelligent Quotient with Dynamic Balance in Intellectual Disability Children
رابطه بین هوشبهر با تعادل پویا در دانش آموزان پسر با کم توانی ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

the relationship between quality of life and Job involvement at exceptional schools in sari
رابطه بین کیفیت زندگی با درگیری شغلی کارکنان مدارس استثنایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigate role of Language and executive function in Theory of mind development in deaf children
بررسی نقش زبان و کارکردهای‌اجرایی در رشد نظریه‌ذهن کودکان‌ناشنوا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Simultaneous effects of intervention strategies in reduction the impulsivity type of attention-deficit hyperactivity disorder symptoms: a single - case study
تاثیر همزمان راهبردهای مداخله ای در کاهش نشانه های اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی از نوع تکانشگری (مطالعه تک موردی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 124 (2014-6)


Using of Computer's Assistive Technologies for Students Low Vision
کاربرد فناوری‌های کمکی رایانه‌ای برای دانش‌آموزان کم‌بینا در فرایند یاددهی - یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Behavioral Characteristics of APD & ADHD
ویژگی های رفتاری اختلال پردازش شنوایی و اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Import of Improvisation Processing Training on Writing Skills of Hearing Impaired Children
تاثیر آموزش با شیوه بداهه پردازی بر مهارت های نگارشی کودکان آسیب دیده شنوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Working Memory Training on Decreasing Reading Problems and Improving Working Memory in Dyslexic Students
اثر بخشی آموزش حافظه کاری بر کاهش مشکلات خواندن و بهبود حافظه کاری دانش آموزان نارساخوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effective of Sensory-Motor Stimulation in Educable Mental Retarded Students with Developmental Coordination Disorder
تأثیر روش مداخله ای تحریک حسی و حرکتی بر میزان هماهنگی حرکتی در دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی آموزش‌پذیر با اختلال هماهنگی رشدی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Phonemic and Semantic Verbal Fluency in Dyslexic Students
مقایسه سیالی کلامی آوایی و معنایی در دانش آموزان نارساخوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Perceived Social Support and Mental Health of Mothers of Children with and without Hearing-Impairment
بررسی مقایسه‌ای حمایت اجتماعی ادراک شده و سلامت روان مادران کودکان با و بدون آسیب شنوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 115 (2013-5)


Movement impairment in Dyslexia: The Impact of Attention Deficit Disorder
آسیب حرکتی در نارساخوانی: تاثیر اختلال‏های توجه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Recognition Abilities, Mental Theory and Visual Memory in Children Hard of Hearing
توانش های شناخت، نظریه ذهن و حافظه دیداری در کودکان کم شنوا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing Principles and the Role of Computer Games in Teaching the Blinds
اصول طراحی و نقش بازی های آموزشی رایانه ای در آموزش نابینایان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Introduction to the Role of Play-Therapy in Children Suffering from Psychological Problems
مقدمه ای بر جایگاه بازی درمانی در مشکلات روان شناختی کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Dictation Writing Language Persian system
املا و نظام نوشتاری زبان فارسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Co-Teaching and its Role in Children with Special Needs
هم‌تدریسی و نقش آن در آموزش کودکان با نیاز ویژه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Assessment of Mathematics Curriculum for Mentally Disabled Students in Tehran
ارزیابی برنامه درسی ریاضی دانش آموزان کم توان ذهنی شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 110 (2012-7)


Communication problems in autistic children and effectiveness of Picture Exchange Communication system (PECS)
مشکلات ارتباطی کودکان درخودمانده و اثربخشی روش ارتباطی مبادله تصویر (پکس)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teaching self-Sufficiency to hearing-impaired students at an institution
آموزش خودکارآمدی به دانش آموزان ناشنوای هنرستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Family and Child with Special Needs (clarification of the pre and post natal role)
خانواده و کودک با نیاز ویژه (تبیین نقش قبل از تولد و بعد از تولد)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The application of Information Technology and Intercommunication for the Purpose of supporting the students with Special Needs
کاربردهای فن آوری اطلاعات و ارتباطات در جهت حمایت از دانش آموزان با نیازهای آموزشی ویژه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Exceptional Children and Their Mothers' challenges
کودکان استثنایی و چالش‌های مادران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Social Stories
داستان‌های اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Curriculum Approaches for Students with Intellectual Disabilities: Advantages and disadvantages
رویکردهای برنامه درسی دانش آموزان کم توان ذهنی: مزایا و معایب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Intermediary Religious Confrontation in the styles of attachment towards God and mental health of parents with children having special disabilities.
نقش واسطه گری مقابله مذهبی در سبک های دلبستگی نسبت به خدا و سلامت روان والدین کودک با ناتوانی ویژه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 108 (2011-9)


Collaborative teaching is one of the most effective strategies for learners with special educational needs in Inclusive education
تدریس گروهی راهبرد آموزش به دانش آموزان دارای نیازهای ویژه در نظام آموزش فراگیر
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

The usual behavioral disorders in deaf
اختلالات رفتاری معمول در کودکان ناشنوا
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Cleft lip / cleft palate
شکاف لب / شکاف کام
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Comic strip conversation : supportive – therapeutic strategy for students with behavioral disorders
« گفتگوی مصور» راهبرد حمایتی - درمانی برای دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Playing in normal and exceptional children
نگاهی به تفاوت بازی‌های کودکان عادی و استثنایی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of meta cognitive instructions on reading of children with hearing impairment
تأثیر آموزش های فراشناختی در خواندن کودکان با مشکل شنوایی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

The evaluation of executive process of experimental project of inclusive instruction in the provinces in charg
ارزیابی روند اجرایی طرح آزمایشی آموزش فراگیر در استان‌های مجری طرح
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Motor proficiency in children with and without attention deficit / hyperactivity disorder
مقایسه مهارت های حرکتی در کودکان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی و عادی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

The evalvation of use the token economy to improvement of doing dictation and mathematic assignment on students state with attention deficit / hyperactivity disorder
بررسی تأثیر به کارگیری اقتصاد پته ای در بهبود انجام تکالیف املا و ریاضی دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Theory of mind and its relationship with social competence in individuals with special needs
نظریه ذهن و رابطه آن با کفایت اجتماعی در کودکان با نیازهای ویژه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Theory of mind and its relationship with social competence in individuals with special needs
نظریه ذهن و رابطه ی آن با کفایت اجتماعی در کودکان با نیازهای ویژه
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 144 (2017-4)


Introducing the Pattern of Strengths and Weaknesses to Identify and Diagnosis Children with Specific Learning Disabilities
معرفی الگوی نقاط قوت و ضعف برای شناسایی و تشخیص کودکان با ناتوانی‌های یادگیری‌ویژه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Universal Learning Design for Students with Special Needs
طرح همگانی یادگیری برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Cognitive Processes in Children with Special Needs: the Introduction and Application Theory of Neuropsychological PASS
فرآیندهای شناختی در کودکان با نیازهای خاص: معرفی و کاربرد تئوری عصب روانشناختی PASS
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of the Local and Group Games on Increasing Social Skills of Students with Intellectual Disability
تاثیر بازی‌های گروهی و محلی بر افزایش مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Impact of Environmental Enrichment Training to Parents in Improvement of Communication and Sociability of Children with Autism Spectrum
تاثیر آموزش روش غنی‌سازی محیطی به والدین در بهبود ارتباط و اجتماعی‌شدن کودکان با اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Intensive Short Term Dynamic Psychotherapy (ISTDP) on Social Anxiety of Children with Mental Disability and Visual Perception Disorder
اثربخشی روان‌درمانی پویشی فشرده کوتاه‌مدت بر اضطراب اجتماعی کودکان کم‌توان‌ذهنی با اختلال ادراک بصری غیروابسته به حرکت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Impacts of Group Play Therapy on Reducing Shyness in Students with Hearing Damage
تاثیر بازی‌درمانی گروهی بر کاهش کمرویی دانش‌آموزان با آسیب شنوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 138 (2016-4)


The Effects of a Balance Exercise Program for Enhancement of Gait Function on Temporal and Spatial Gait Parameters in Young People with Intellectual Disabilities
اثر برنامه‌ ورزشی تعادلی بر بهبود عملکرد گام برداشتن و شاخص‌‌های زمانی و مکانی راه رفتن در نوجوانان کم‌توان‌ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Scerts Model: A Family-centered Approach to Enhancing Social and Emotional Abilities of Children with Autism Spectrum Disorder
الگوی اسکرتس: رویکردی خانواده‌محور برای ارتقای توانایی‌های اجتماعی-هیجانی کودکان با اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attachment Theory and Socioemotional Problems in Students with Learning Disorder: Theoretical Explanation and Clinical Applications
نظریه دلبستگی و مشکلات هیجانی- اجتماعی در دانش‌آموزان با مشکلات ویژه یادگیری: تبیین نظری و کاربردهای بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Consequences of Having a Brother or Sister with Hearing Impairment
پیامدهای داشتن خواهر یا برادر آسیب‌دیده‌شنوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Mothers experiences of children with profound hearing loss after cochlear implant: A phenomenological study
تجارب مادران کودکان دچار افت شنوایی عمیق بعد از کاشت حلزونی: یک مطالعه پدیدارشناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effects of Cognitive-behavioral Anger Management on Adolescents with Conduct Disorder
اثربخشی آموزش شناختی- رفتاری کنترل خشم بر نوجوانان دارای اختلال سلوک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Sensory Processing Style Interventions on Increasing Parental Self-efficacy and Child-parent Relationship in Children with Autism
اثربخشی مداخله سبک‌های پردازش حسی بر افزایش خودکارآمدی والدگری و رابطه والد-کودک در کودکان با اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing Mental Health and Irrational Believes of Ordinary and Special Primary Schools Teachers
مقایسه سلامت عمومی و باورهای غیرمنطقی معلمان مدارس استثنایی و عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 129 (2015-4)


Effects of exercise training on motor and cognitive abilities of three children with Down syndrome
تأثیر تمرینات ورزشی بر روی توانایی‌های حرکتی و شناختی سه کودک دارای نشانگان داون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Classical and Modern Prejudices toward people with Intellectual Disability
پیش داوری های کلاسیک و مدرن در مورد افراد با کم‌توانی‌ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Motor Problems in Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder and Therapeutic Strategies
مشکلات حرکتی کودکان با اختلال نارسایی توجه - بیش‌فعالی و راهبردهای درمانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Helping Early Literacy with Practice Strategies on Reading Skills of Dyslexic Children
اثربخشی اسب‌سواری درمانی بر مهارت های اجتماعی کودک دارای اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Helping Early Literacy with Practice Strategies on Reading Skills of Dyslexic Children
اثربخشی برنامه آموزش بهنگام کمکی با راهبردهای تمرینی بر عملکرد خواندن کودکان نارساخوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Locus of Control Internal- External and Job Stress with Job Satisfaction of Teachers and Staff in Special Schools, City of Iranshahr
رابطه بین منبع کنترل و تنیدگی شغلی با رضایت شغلی در معلمان و کارکنان مدارس استثنایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between Emotion Regulation Strategies and Emotional Intelligence with Social Phobia in the Blind and deaf Students
رابطه راهبردهای تنظیم هیجان و هوش هیجانی با هراس اجتماعی در دانش آموزان آسیب‌دیده بینایی و آسیب‌دیده شنوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 123 (2014-4)


Educational Application of Multi-media Technology for improving Social Skills: Autistic Students
کاربرد آموزش فن آوری چندرسانه ای در حیطه مهارت های اجتماعی دانش آموزان اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Hearing Impaired Children and Related Services in Australia
کودکان کم شنوا:مراکز و خدمات در استرالیا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Facing the challenges of parenting pattern of parents With hearing impairment Children
بررسی چالش های فراروی الگوی فرزندپروری والدین دارای فرزندان کم شنوا و ارائه راهکارهای مناسب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship Between Attachment Style and Social Development in Dyslexic and Normal Children
رابطه سبک دلبستگی و رشد اجتماعی در کودکان نارساخوان و عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A comparison of self-esteem and happiness among the deaf students of inclusive schools and special schools
مقایسه عزت نفس و شادکامی در دانش آموزان ناشنوای مدارس تلفیقی و استثنایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

General Health and Quality of Life of Mothers with Autism child
بررسی میزان سلامت عمومی و کیفیت زندگی مادران دارای فرزند اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

To Investigate The Effect Of predicting Resiliency and Social support In General Mental Health In Parents Of deaf And Blind Children
بررسی نقش پیش بینی کنندگی تاب آوری و حمایت اجتماعی در سلامت روانی والدین کودکان نابینا و ناشنوا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 114 (2013-4)


A Glance over the confrontational Disorder, Conduct Disorder and Anti-Social Behavior
نگاهی به اختلال نافرمانی مقابله‌ای، اختلال سلوک و ویژگی های جامعه ستیزی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Manual Communication Approach
رویکرد‌های ارتباط دستی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Cognitive Performance and Linguistics in Deaf Children
عملکردهای شناختی و زبان شناختی در کودکان ناشنوا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teaching Children Suffering from Attention Deficit Disorder and Hyperactivity: Methods and Challenges
آموزش کودکان دارای نارسایی توجه/بیش‌فعالی: راهبردها و چالش‌ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Positive Parenting Program (Triple p)
برنامه والدگری مثبت (Triple- P)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Starting School and the Students, Evaluation and Diagnosis Issues
مسایل سنجش و تشخیص دانش‌آموزان ورودی به مدرسه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The study of Time Perception in Children with Attention Deficit Disorder/Hyperactivity and Normal Children
بررسی درک زمان در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی و کودکان عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A comparative study on the biological characteristics of Parents with two or more Disabled Children in Rural and Urban area of Ahwaz
مقایسه ویژگی‌های زیستی والدین خویشاوند و غیرخویشاوند با بیش از یک فرزند استثنایی در مناطق شهری و روستایی اهواز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 109 (2012-5)


Social Skills Teaching to students with special needs in Inclusive education
آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان با نیازهای ویژه در نظام آموزش فراگیر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Literacy and Individuals Having Growth Disability:Causes and Methods
سوادآموزی و افراد دارای ناتوانی های رشدی: علل و شیوه ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Guidelines for Designing Mobility and Orientation Software for Blind Children
راهبردهایی برای طراحی نرم افزار تحرک و جهت یابی برای کودکان نابینا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Computer games and Their Role in the Teaching and Learning of Mentally-Retarded Students
بازی های رایانه ای و نقش آن در آموزش و یادگیری دانش آموزان کم توان ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Learning Disorder diagnostic criteria in the revised intelligence standard and Wechsler's Children
ملاک های تشخیصی اختلالات یادگیری در مقیاس هوشی تجدید نظر شده وکسلر کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Corresponding Behavior in Individuals with Mental Retardation
رفتارهای انطباقی در افراد با ناتوانی ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Direct teaching and its Application in the scope of learning Disability
آموزش مستقیم و کاربرد آن در حوزه ناتوانی های یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attachment Disorder in Mental Retarded children
اختلال دلبستگی در کودکان کم توان ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of the Co-operative Learning Method in the Academic Progress of Mentally Retarded Students
تاثیر روش یادگیری مشارکتی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کم توان ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles