جلد 2، شماره 108 - ( 6-1390 )                   شماره 108 صفحات 73-69 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ebrahimi A A. The usual behavioral disorders in deaf . J Except Educ 2011; 2 (108) :69-73
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1011-fa.html
ابراهیمی امیرعباس. اختلالات رفتاری معمول در کودکان ناشنوا. تعلیم و تربیت استثنایی. 1390; 2 (108) :69-73

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1011-fa.html


آموزشگاه باغچه‌بان شماره‌ی 6 تهران
چکیده:   (5311 مشاهده)

مشکلات رفتاری بین کودکان آسیب دیده‌ی شنوایی صرف نظر از روش ارتباطی بسیار معمول و قویاً با سبب‌شناسی ناشنوایی مرتبط است. به نظر می‌رسد ارتباط مؤثر و روان بین والدین با کودکشان در خلال سال‌های آغازین کودکی (خواه زبان اشاره یا گفتاری) در بهزیستی روان‌شناختی در سرتاسر کودکی و پس از آن مهم است. بنابراین، یکی از مهم ترین نقش‌های روان‌شناسان و دیگر متخصصانی که با خردسالان آسیب دیده‌ی شنوایی کار می‌کنند بالا بردن رشد مهارت‌های ارتباط مثبت و مؤثر به محض شناسایی آسیب شنوایی است. هنگام بروز مشکلات رفتاری جدی لازم است خانواده‌ها به خدمات متخصصان ماهر و دوره دیده که نسبت به نیازهای خاص کودکان آسیب دیده‌ی شنوایی موقع‌شناس و حساس هستند، دسترسی داشته باشند. این مقاله به بررسی اختلالات رفتاری معمول در کودکان ناشنوا می‌پردازد.

واژه‌های کلیدی: اختلالات رفتاری، کودک، ناشنوا
متن کامل [PDF 639 kb]   (2818 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1395/9/21 | ویرایش نهایی: 1395/9/21 | پذیرش: 1395/9/21 | انتشار: 1395/9/21 | انتشار الکترونیک: 1395/9/21

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.