جلد 2، شماره 66 - ( 3-1386 )                   شماره 66 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available315. J Except Educ 2007; 2 (66)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1806-fa.html
بشیری مژگان. راهبردهای بالینی اروپایی برای اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی (16تا 45-2-66- 1386). تعلیم و تربیت استثنایی. 1386; 2 (66)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1806-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2379 مشاهده)
اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی شایع‌ترین اختلال ذهنی در دوران کودکی است و متخصصان بالینی مراقبت هایی را به عنوان یک مولفه از برنامه‌های منظم برای کودکان مبتلا به این اختلال ارایه می نمایند. اما به هر علت شواهد محدود در دسترس باعث شده تا فرهنگستان پزشکی کودکان آمریکا در رئوس مطالب خود درباره این اختلال، نوجوانان و جوانان را در بر نگیرد. در این رابطه بر عکس باورهای موجود، مشخص شده که دراغلب موارد این اختلال باورود کودکان به مرحله بلوغ رفع نمی‌گردد. این مقاله مروری دارد بر شواهد موجود درباره تشخیص علایم و درمان در نوجوانان و جوانان دارای این اختلال، همچنین چگونگی تعیین شیوه عمل براساس اطلاعات موجود را توصیف میکند. در این مرور ویژگی‌های منحصر بفرد نوجوانان و این که چگونه نشانگان اصلی اختلال با ورود به دوران بلوغ تغییر می‌یابند توصیف شده است. فرایند تشخیصی به همراه رویکردهایی در رابطه با مراقبت از نوجوانان برای بهبود بخشیدن پیوستگی آنان به اجتماع مورد بحث قرار گرفته است. در این راستا اقدامهای مداخله گرانه روانی- اجتماعی و دارویی مرور شده است. در این مرحله بحثی در مورد نحوه گذر بیماران به اوایل جوانی مطرح می‌شود. مقاله همچنین نشان می‌دهد که برای شناسایی ویژگی‌های خاص این اختلال در نوجوانی و درمانهای روانی- اجتماعی و دارویی مؤثر پژوهش‌های بسیاری مورد نیاز است.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (9 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: اختلالات رفتاري
دریافت: 1398/11/16 | پذیرش: 1398/11/27 | انتشار: 1398/11/27 | انتشار الکترونیک: 1398/11/27

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.