جلد 5، شماره 142 - ( آذر و دی (ویژه نامه کاردرمانی) 1395 )                   شماره 142 صفحات 54-58 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tavakoli S, Miri S M A. Occupational Therapy Actions in the Direction of Pre-professional and Professional Rehabilitation in Children with Autism Spectrum Disorder. Exceptional Education. 2016; 5 (142) :54-58
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1046-fa.html
توکلی سینا، میری سید محمدعلی. اقدامات کاردرمانی برای توانبخشی پیش‌حرفه‌ای و حرفه‌ای کودکان دارای اختلال طیف اتیسم . تعلیم و تربیت استثنایی. 1395; 5 (142) :54-58

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1046-fa.html


1- دانشگاه علوم بهزیستی
چکیده:   (1330 مشاهده)

زمینه: دانش‌آموزان دارای اختلال طیف اتیسم به دلیل داشتن مشکلاتی در زمینه مهارت‌های اجتماعی و تحصیلی و تداوم این مشکلات تا بزرگسالی، در زمینه اشتغال نیز با دشواری­هایی از قبیل اخراج، درآمد پایین و مشکلات هیجانی و رفتاری مانند عزت‌نفس پایین، افسردگی و پرخاشگری مواجه می‌شوند. هدف از این پژوهش ارایه راهکارهایی برای توانبخشی پیش‌حرفه‌ای و حرفه­ای به معلمان کودکان دارای اختلال طیف اتیسم بود.

نتیجه‌گیری: به دلیل این‌که معلمان مرجع آموزشی دانش‌آموزان دارای اختلال طیف اتیسم هستند، بنابراین با رابطه تنگاتنگ با کاردرمان‌ها می‌توانند در انطباق بهتر این افراد با محیط روزمره زندگی و اشتغال به آن‌ها کمک کنند. از این‌رو، به معلمان پیشنهاد می‌شود با تکیه بر مهارت‌های زندگی، تحصیلی، حس لمسی، عمقی و بینایی، ایجاد موقعیت­های طبیعی برای آشنا کردن و کاهش استرس، برنامه‌های منظم، تکیه بر درک جزییات و هیجانات، هوش‌بهر غیرکلامی، درک زبانی و زبان بیانی و کارکردهای اجرایی به کودکان دارای اختلال طیف اتیسم در انطباق بهتر کمک کنند.

متن کامل [PDF 291 kb]   (1512 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: کاردرمانی
دریافت: ۱۳۹۵/۱۱/۲ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۵/۱۱/۲۴ | پذیرش: ۱۳۹۵/۱۱/۲ | انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲۴ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۵/۱۱/۲۴