جلد 6، شماره 34 - ( 7-1383 )                   شماره 34 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available499. J Except Educ 2004; 6 (34)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1992-fa.html
یوسفی طبایی فخرالسادات، فرهادی نژاد محسن. رفتارهای نامطلوب دانش آموزان و شیوه های مدیریت آنها (2): «من نمی توانم» «خود خواهی» (37تا 40-6-34- 1383). تعلیم و تربیت استثنایی. 1383; 6 (34)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1992-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2114 مشاهده)
تکلیفی را برای دانش‌آموز تعیین‌ نمایید و فرض کنید که این دانش‌آموز می‌تواند و باید تکلیف مورد نظر را انجام دهد. مثلا می‌توانید از دانش‌آموز بپرسید او مایل است برای انجام این تکلیف از خودکار استفاده‌ کند یا امداد؟و یا مایل است که از چه نوع کاغذی استفاده کنید؟و یا قصد دارد تکلیف را ظرف نیم ساعت انجام دهد یا به زمان‌ بیشتری نیاز دارد؟این روش هم برای دانش‌آموز مورد بحث و هم برای سایر دانش‌آموزان روش بسیار مؤثری تلقی می‌شود. وقتی که دانش‌آموز درمی‌یابد که این رفتار خیلی نمی‌تواند در خصوص یک معلم کارساز واقع شود،این عادت را در تعامل با این‌ معلم ترک می‌کند،ولی این رفتار را در ارتباط با سایر معلمان و والدین خود دنبال می‌کند. . به او بگویید که در آینده به خواسته‌هایش تن در نخواهید داد و توضیح دهید که پاسخ‌دادن به تقاضای او چه در خصوص‌ خود این دانش‌آموز و چه برای سایر دانش‌آموزان به دور از انصاف است.. سپس نقاط قوت شخصیت این دانش‌آموز را مورد شناسایی‌ قرار دهید و در خصوص اینکه چگونه این نقاط قوت می‌تواند در موفقیت او نقش آفرینی کند،با او صحبت کنید. د)اشتباههای متداول در رویارویی با این دانش‌آموز برخی از قضاوت‌های نادرست و خطاهایی که معمولا در مواجهه به این دانش‌آموزان می‌افتد و می‌تواند به تثبیت‌ رفتار و یا تشدید آن شود عبارت‌اند از: به جای اینکه از رفتار این دانش‌آموز ابراز انزجار کنید خود او را مورد بی‌مهری قرار دهید.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: مشاوره و مددكاري
دریافت: 1398/11/25 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.