


 
   ،    الهام کوتی2
،    الهام کوتی2  
   ،    حیدر سیاحی2
،    حیدر سیاحی2  
   
                    پژوهش حاضر با هدف ارایه شاخصهای
تشخیصی اختلال یادگیری در مقیاس ویسک ـ آر، با استفاده از روش مروری منابع مربوط
به اختلال یادگیری در ایران و جهان را مورد بررسی قرار داد و 6 شاخص تشخیصی را
برای اختلال یادگیری در مقیاس ویسک ـ آر معرفی نمود. نتایج نشان داد که رایجترین الگوی عملکرد کودکان دارای اختلال
یادگیری در مقیاس ویسک ـ آر وشاخصهای تشخیصی
مورد استفاده در جهت تشخیص اختلال یادگیری عبارتند از:
 !supportLists]-->1. داشتن هوشبهر طبیعی در مقیاس ویسک ـ آر
 !supportLists]-->2. وجود تفاوت معنادار بین هوشبهر کلامی و
غیرکلامی در مقیاس ویسک ـ آر
 !supportLists]-->3. وجود تفاوت معنادار بین نمره  آزمودنی در خرده مقیاس های کلامی و غیرکلامی،
با میانگین نمره ی وی در کل هر مقیاس به طور جداگانه.
 !supportLists]-->4. وجود تفاوت معنادار بین نمرات آزمودنی
در خرده آزمونها
 !supportLists]-->5. ضعف عملکرد در نیمرخ اسید( ACID)
 !supportLists]-->6. ضعف عملکرد در عامل توالی و دانش
اکتسابی  باناتاین و عامل رهایی از
حواسپرتی وکسلر
| بازنشر اطلاعات | |
|   | این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |