جلد 5، شماره 118 - ( 5-1392 )                   شماره 118 صفحات 56-67 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

NasirZadeh S. Information Technology, Communication and their Role in Teaching and Learning of Students Suffering from Cerebral Palsy. Exceptional Education. 2013; 5 (118) :56-67
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-30-fa.html
نصیرزاده سمیه. فن آوری اطلاعات و ارتباطات و نقش آن در آموزش و یادگیری . تعلیم و تربیت استثنایی. 1392; 5 (118) :56-67

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-30-fa.html


دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده:   (12656 مشاهده)

  بخش بزرگی از دانش­آموزان دارای نیازهای آموزشی ویژه، دانش­آموزان مبتلا به فلج مغزی هستند. فلج مغزی (CP) اختلالی است که بر حرکت و وضع اندامی بدن تاثیر می­گذارد. این اصطلاح در خصوص دانش آموزانی به کار می رود که دارای اختلال های ارتباطی، حسی، هوشی و حمله صرع هستند. بیشتر این دانش آموزان، هماهنگی حرکتی ضعیفی دارند که باعث می شود به خوبی نتوانند حرکات ظریف خود را کنترل کنند. از آنجا که این دانش آموزان دارای معلولیت های متعدد هستند، همان روش ها و تجهیزاتی که برای دانش آموزان آسیب دیده بینایی یا شنوایی، دارای مشکلات­گفتاری، ناتوانی یادگیری، اختلال رفتاری یا کم توان ذهنی به کار می رود، در اینجا نیز لازم می­آید. دانش­آموزان مبتلا به فلج مغزی، تنها در صورتی یاد می­گیرند و به موفقیت نائل می­شوند که برای آموزش آنها از روش­ها، تجهیزات و فن آوری­های مناسبی استفاده شده باشد. آنچه در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد امکان استفاده از فن آوری­های آموزشی مناسب برای دانش آموزان مبتلا به فلج مغزی است.

متن کامل [PDF 644 kb]   (3360 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: ۱۳۹۲/۶/۱۸ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۳/۹/۲۵ | پذیرش: ۱۳۹۲/۶/۳۱ | انتشار: ۱۳۹۲/۶/۳۱ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۲/۶/۳۱