Journal of Exceptional Education (J Except Educ)
تعلیم و تربیت استثنایی
J Except Educ
Literature & Humanities
http://exceptionaleducation.ir
1
admin
1727-3145
1727-3145
1727-3145
10.18869/acadpub.ExcepEdu
1727-3145
م۷۷-۱۰۴۸۸
1727-3145
fa
jalali
1386
6
1
gregorian
2007
9
1
4
68
online
1
fulltext
fa
شیوه های مؤثر در آموزش خواندن (117تا 125-10-68تا 69- 1386)
Not Available302
عمومي
General
مروری
Review Article
در پنجمین مرحله : یعنی خواندن متن درس جدید همانند روش ترکیبی است با این تفاوت که معلم سعی دارد روزنه های کاهش میزان بخش کردن و کشیده گفتن صداهای هر بخش را شناسایی کرده و اندکی از این نیازها بکاهد. فرایند اساسی این روش چنین است که:معلم قسمتی از یک متن را برای خواندن معین می کند (معمولا یک بند) و این را نیز معلوم می سازد که چه کسی مسؤول آموزش آن بند خواهد بود، خود او و یا یکی از دانشآموزان. به طور خلاصه می توان گفت که روش آموزش دو جانبه هم به خاطر اینکه به صورت مشارکتی انجام می شود و فرد با دیگران بحث و تبادل نظر می کند و هم به خاطر اینکه در این روش چهار راهبرد، فراشناختی که برای یادگیری یک مطلب ضروری است آموزش داده می شود، یک روش آموزشی بسیار مهم برای کلیه دانشآموزان ناتوان در خواندن و فهمیدن میباشد. در سال اول اجرای برنامه کل زبانی ، کودکان معمولا زمان یکسانی را صرف خواندن، نوشتن ، صحبت کردن و گوش کردن می کنند و این چهار مهارت به طور جداگانه آموزش داده نمی شود بلکه همه آنها مهارت های ارتباطی وابسته به یکدیگر تلقی می شوند. شیوه کلینگهام – استیلمن این شیوه بر اساس روش چند حسی بنا شده است که معلم به طریق زیر آوانگاری را به کودکان معرفی می کند: الف) معلم کارت کوچکی را که حرفی روی آن نوشته شده است به کودک نشان میدهد و نام آن حرف را به وی می گوید.
<span dir="LTR">Not Available</span><br>
آموزش خواندن , کودک , معلم , شیوههای مؤثر در آموزش خواندن , دانشآموز , درک مطلب , متن , انار , خواندن متن درس جدید , تلفظ
Not Available
0
0
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-336&slc_lang=fa&sid=1
.
.
مهدی
مقنی آرانی
Nashriyeh2005@gmail.com
10031947532846009731
10031947532846009731
Yes