پیام خود را بنویسید


جلد 4، شماره 80 و 81 - ( 6-1387 )                   شماره 80 و 81 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., ., ., .. Not Available201. Exceptional Education. 2008; 4 (80 and 81)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1688-fa.html
رودباری ام البنین، امیری شعله، ملک پور مختار، مولوی حسین. نقش دست ها در بریل خوانی دانش آموزان نابینا (43تا 49-6-80 تا 81 - 1387). تعلیم و تربیت استثنایی. 1387; 4 (80 و 81)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1688-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (114 مشاهده)
خواندن عبارت است از فرآیند یادگیری پیوند میان نمادهای نوشتاری و اصول گفتاری. یکی از مهم ترین و کارآمدترین ابزارها برای دستیابی به امکانات و اطلاعات جدید، توانایی و مهارت در خواندن و نوشتن است. این مهارت در سال های اولیه ی دوران ابتدایی به کودکان آموزش داده می شود و در سال های آخر این دوران، کودکان در این مهارت ها توانایی زیادی کسب می کنند. این موضوع در مورد کودکان نابینا نیز صدق می کند. با این تفاوت که این کودکان از دست های خود به جای چشم در خواندن استفاده می کنند. نقش دست ها در خواندن این کودکان بسیار مهم است.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آسیب دیده بینایی
دریافت: ۱۳۹۸/۱۱/۱ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱۱/۲ | انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۱۱/۲

ارسال پیام به نویسنده مسئول