، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (3180 مشاهده)
از آنجا که دانشآموزان در مدارس عادی به دلیل برخورداری از ظاهر بدون مشخصهی معلولیتی به یک نگاه و روش مورد آموزش و پرورش قرار میگیرند،دستهای از این دانشآموزان بنا به دلایلی (ارثی،محیطی،عاطفی و...)دچار ناتوانی در یک حوزه(نوشتن،خواندن،ریاضی یا زبان شفاهی) هستند.این دانشآموزان با آنکه هیچ گونه مشکل هوشی یا علامت ظاهری ندارند،به دلیل عدم شناسایی مشکلاتشان بیشترین فشار را از پیرامونشان (مدرسه،خانواده،اقوام و بعضا آشنایان)دریافت میکنند و ممکن است عدم مداخلهی تشخیصی، درمانی و توان بخشی به ترک تحصیل آنها منجر شود.در این مقاله اختلال یادگیری2و ناتوانی یادگیری3با زبانی ساده تعریف شده تا براساس آن دانشآموزان دارای مشکلات ویژهی یادگیری شناسایی شده و آموزش و توان بخشی آنان انجام پذیرد.
نوع مطالعه:
ترجمه (پایان پذیرفته است) |
موضوع مقاله:
مشکلات يادگيري دریافت: 1398/10/29 | پذیرش: 1398/10/30 | انتشار: 1398/10/30 | انتشار الکترونیک: 1398/10/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول