جلد 1، شماره 114 - ( 1-1392 )                   شماره 114 صفحات 37-30 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abedi S. Positive Parenting Program (Triple p). J Except Educ 2013; 1 (114) :30-37
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-369-fa.html
عابدی ثریا. برنامه والدگری مثبت (Triple- P). تعلیم و تربیت استثنایی. 1392; 1 (114) :30-37

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-369-fa.html


رشته روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی
چکیده:   (9435 مشاهده)
آموزش والدگری یکی از روش های مداخله مؤثر در اختلال نارسایی توجه / بیش‌فعالی است که در آن والدین می‌آموزند چگونه با فرزند خود رفتار نمایند تا بتوانند والدین مؤثرتری باشند و از ایجاد یا توسعه مشکلات رفتاری در کودکشان جلوگیری کنند. برنامه والدگری مثبت یک برنامه گروهی مداخله رفتاری در تعاملات خانواده است که هدف آن پیشگیری و درمان مشکلات شدید رفتاری، هیجانی وتکاملی از طریق ارتقاء آگاهی، مهارت های والدگری و عزت نفس والدین و نیز آموزش حل مسئله می‌باشد و به عنوان یک روش منحصر به فرد، نیازهای خاص کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش‌فعالی و خانواده‌های آنان را مرتفع می‌سازد.
متن کامل [PDF 154 kb]   (2882 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1393/6/25 | ویرایش نهایی: 1393/9/26 | پذیرش: 1393/6/25 | انتشار: 1393/6/25 | انتشار الکترونیک: 1393/6/25

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.