جلد 6، شماره 95 و 96 - ( 9-1388 )                   شماره 95 و 96 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available99. J Except Educ 2009; 6 (95 and 96)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1583-fa.html
کشمیری معصومه. مقایسه ی مهارت های اجتماعی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری و عادی (23تا31-3- 95 تا 96 -1388). تعلیم و تربیت استثنایی. 1388; 6 (95 و 96)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1583-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (3018 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر،مقایسه مهارت‌های اجتماعی‌ دانش‌آموزان دارای ناتوانی یادگیری با همتایان عادی‌ آنها در شهرستان تربت‌حیدریه بود.مهارت‌های‌ اجتماعی،شامل مهارت‌های اجتماعی مناسب، رفتارهای غیراجتماعی،تکانشی عمل کردن،اطمینان‌ زیاد به خود و حسادت یا گوشه‌گیری(رابطه با همسالان)بود که به وسیله‌ی مقیاس مهارت‌های‌ اجتماعی ماتسون مورد سنجش قرار گرفت. نمونه‌ی مورد مطالعه مشتمل بر 42 دانش‌آموز دارای‌ ناتوانی یادگیری و 52 دانش‌آموز عادی بود که از پایه ی چهارم مقطع ابتدایی 11-10ساله‌ی شهرستان‌ تربت‌حیدریه انتخاب شدند.تجزیه و تحلیل یافته‌ها نشان داد که در دو عامل رفتارهای غیراجتماعی و تکانشی/پرخاشگری و نیز در نمره‌ی کل مقیاس، تفاوت‌های معنی‌داری بین دو گروه وجود دارد.
     
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: مشکلات يادگيري
دریافت: 1398/10/22 | پذیرش: 1398/10/28 | انتشار: 1398/10/28 | انتشار الکترونیک: 1398/10/28

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.