جلد 6، شماره 155 - ( 12-1397 )                   شماره 155 صفحات 9-12 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Safif Moghaddam Akbari F. Autism, a Tale that Remains: The Autism Storyline. Exceptional Education. 2019; 6 (155) :9-12
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1445-fa.html
سفیف مقدم اکبری فاطمه. اتیسم، حکایتی که همچنان باقیست: مروری بر سیر تاریخی اتیسم. تعلیم و تربیت استثنایی. 1397; 6 (155) :9-12

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1445-fa.html


آموزش و پرورش ، nashriyeh2005@yahoo.com
چکیده:   (237 مشاهده)
اتیسم موضوع جدیدی نیست، هر چند در سال‌های گذشته به دلایل مختلف میزان شیوع آن بسیار پایین به نظر می‌رسید اما اکنون متخصصان آن را امری نادر نمی دانند. اتیسم شرایطی عصب شناختی است که در مغز ایجاد می شود و شایع ترین نوع، از دسته ای اختلال است که تحت عنوان اختلالات طیف اتیسم شناخته شده اند. این اختلال پیش از 3 سالگی قابل تشخیص است و در تمامی کشورها، گروه های قومی، فرهنگ ها و طبقات اجتماعی و اقتصادی یافت می شود. حکایت اتیسم، با مرور منابع موجود، به بررسی سیر تاریخی این اختلال از آغاز تا کنون می پردازد. در این مقاله، اصطلاحات اولیه، نظریه های منسوخ شده، شخصیت های علمی تلاشگر در حوزه ی اتیسم، وضعیت کنونی و چشم انداز آینده‌ی آن به اختصار بیان شده است.
متن کامل [PDF 149 kb]   (42 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: اتيسم
دریافت: ۱۳۹۸/۴/۳۱ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۸/۷/۳۰ | پذیرش: ۱۳۹۸/۴/۳۱ | انتشار: ۱۳۹۸/۷/۱ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۷/۱

ارسال پیام به نویسنده مسئول