پیام خود را بنویسید


جلد 1، شماره 100 و 101 - ( 2-1389 )                   شماره 100 و 101 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available70. Exceptional Education. 2010; 1 (100 and 101)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1553-fa.html
رحیمی سعید. مهارت های حرکتی در کودکان دارای اختلال بیش فعالی همراه با کمبود توجه (ADHD) (46تا 57-5- 100تا101-1389). تعلیم و تربیت استثنایی. 1389; 1 (100 و 101)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1553-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (62 مشاهده)
یکی از اهداف آموزش و پرورش در کشورهای در حال‌ توسعه،توجه به نیازهای دانش‌آموزانی است که به لحاظ ویژگی‌های جسمی،روانی،ذهنی،اجتماعی و رفتاری دارای‌ کم‌توانی بوده و این کم‌توانی آموزش ویژه‌ را برای این گروه‌ ضروری می‌کند.(افروز،1831.ملک‌پور،8731.)یکی از این‌ گروه‌ها دانش‌آموزان دارای رفتارهای سازش نایافته یا ناسازگار است که در یک یا چند ویژگی روانی-رفتاری‌ دچار مشکلات این گروه از دانش‌آموزان که اغلب دارای هوش‌ بهنجار هستند.اختلال بیش‌فعالی همراه با کمبود توجه‌ است. این اختلال از نظر رشدی با گستره‌ی کوتاه توجه‌ ،بیش‌فعالی‌ و تمرکز ضعیف روی تکالیف درسی و فعالیت‌های روزانه‌ مشخص شده است و دارای الگوهای رفتاری ناپایدار است‌ (نقل از هاتقی،8731).این اختلال در طبقه‌بندی انجمن آمریکایی‌ بیماری‌های روانی‌ جزء اختلالات کمبود توجه و رفتار ایذایی‌ یا اختلال حرکتی اغتشاش‌گر محسوب می‌شود.در این‌ خصوص رشد مهارت‌های حرکتی این کودکان و تأثیرپذیری‌ آن بر فرآیندهای شناختی چون تمرکز ،دقت و توجه از اهمیت خاصی برخوردار است. این مقاله در نظر دارد با استفاده از این رویکرد و تمرین‌های حرکتی در قالب حرکت درمانی‌ شرایط افزایش توجه و میزان تمرکز دانش‌آموزان‌ ADHD سنین ابتدایی را تسهیل کرده و زمینه‌ی سازگاری لازم در کلاس درس و منزل را برای آنها فراهم کند.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: اختلالات رفتاري
دریافت: ۱۳۹۸/۱۰/۲۲ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱۰/۲۸ | انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۸ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۱۰/۲۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول