، Nashriyeh2005@gmail.com
                    
                    
                    چکیده:       (3724 مشاهده)
                    
                    
                    یکی از اهداف آموزش و پرورش در کشورهای در حال توسعه،توجه به نیازهای دانشآموزانی است که به لحاظ ویژگیهای جسمی،روانی،ذهنی،اجتماعی و رفتاری دارای کمتوانی بوده و این کمتوانی آموزش ویژه را برای این گروه ضروری میکند.(افروز،1831.ملکپور،8731.)یکی از این گروهها دانشآموزان دارای رفتارهای سازش نایافته یا ناسازگار است که در یک یا چند ویژگی روانی-رفتاری دچار مشکلات این گروه از دانشآموزان که اغلب دارای هوش بهنجار هستند.اختلال بیشفعالی همراه با کمبود توجه است. این اختلال از نظر رشدی با گسترهی کوتاه توجه ،بیشفعالی و تمرکز ضعیف روی تکالیف درسی و فعالیتهای روزانه مشخص شده است و دارای الگوهای رفتاری ناپایدار است (نقل از هاتقی،8731).این اختلال در طبقهبندی انجمن آمریکایی بیماریهای روانی جزء اختلالات کمبود توجه و رفتار ایذایی یا اختلال حرکتی اغتشاشگر محسوب میشود.در این خصوص رشد مهارتهای حرکتی این کودکان و تأثیرپذیری آن بر فرآیندهای شناختی چون تمرکز ،دقت و توجه از اهمیت خاصی برخوردار است. این مقاله در نظر دارد با استفاده از این رویکرد و تمرینهای حرکتی در قالب حرکت درمانی شرایط افزایش توجه و میزان تمرکز دانشآموزان ADHD سنین ابتدایی را تسهیل کرده و زمینهی سازگاری لازم در کلاس درس و منزل را برای آنها فراهم کند.
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
مروری |
                    موضوع مقاله: 
                    
اختلالات رفتاري  دریافت: 1398/10/22 | پذیرش: 1398/10/28 | انتشار: 1398/10/28 | انتشار الکترونیک: 1398/10/28
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    ارسال پیام به نویسنده مسئول