Journal of Exceptional Education (J Except Educ)
تعلیم و تربیت استثنایی
J Except Educ
Literature & Humanities
http://exceptionaleducation.ir
1
admin
1727-3145
1727-3145
1727-3145
10.18869/acadpub.ExcepEdu
1727-3145
م۷۷-۱۰۴۸۸
1727-3145
fa
jalali
1391
1
1
gregorian
2012
4
1
1
109
online
1
fulltext
fa
بازی های رایانه ای و نقش آن در آموزش و یادگیری دانش آموزان کم توان ذهنی
Computer games and Their Role in the Teaching and Learning of Mentally-Retarded Students
عمومي
General
مروری
Review Article
کم توانی ذهنی، اصطلاحی است که در خصوص دانشآموزانی بهکار میرود که محدودیتهای اساسی در عملکرد ذهنی و مهارتهای ارتباطی و اجتماعی دارند. این محدودیتها منجر به این میشود که دانشآموز کمتوان ذهنی مطالب درسی را دیر یاد بگیرد. از این رو، مدارس اینگونه دانشآموزان با مشکلاتی از قبیل مشکلات یادگیری مواجه هستند. همچنین، این دانشآموزان معمولاً با کمبود انگیزه، شناخته شده اند و جلب توجه آنها توسط معلمان به مطالب آموزشی، امری دشوار است. دانشآموزان کم توان ذهنی به نسبت سایر دانشآموزان عادی، برای دریافت خدمات و برنامههای آموزشی پیشرفته از اولویت بیشتری برخوردارند. دانشآموزان کم توان ذهنی، تنها در صورتی یاد می گیرند و به موفقیت نائل میشوند که برای آموزش آنها از روش ها، تجهیزات و فناوری های مناسبی استفاده شده باشد. در این مقاله سعی شده است الزامات آموزشی در بازیهای رایانهای ، انواع خاص آن و راهکارهای کاربرد موفقیتآمیز آن برای دانشآموزان کم توان ذهنی تشریح شود .
Mental retardation is a term used for those students who have fundamental limitations in the social and communicational skills and mental operation. These limitations result in the mentally retarded students to learn educational materials late. Therefore, these student’s schools face problems such as learning difficulties. Also, these students are, usually, known as having the lack of enough motivation and getting them concentrate on educational materials is very difficult.
Compared to normal students, mentally-retarded students have been given more priority as far as services and educational programs are concerned. Mentally retarded students will learned and succeed only if appropriate methods, technology and equipment are used for teaching them. In this article, there has been an attempt to describe educational requirements in computer games, their special types and successful operational strategies for mentally- retarded students.
دانشآموزان کم توان ذهنی, یادگیری مبتنی بر بازی, بازی های رایانهای آموزشی
Mental Retarded Student , Computer\'s Games , Game-Based learning
46
54
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-182-4&slc_lang=fa&sid=1
Elahe
velayati
الهه
ولایتی
10031947532846002836
10031947532846002836
Yes
دانشگاه علامه طباطبایی