جلد 8، شماره 74 - ( 11-1386 )                   شماره 74 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available253. J Except Educ 2008; 8 (74)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1740-fa.html
زرین کلاه سمیه، سلیمانی حمیده. آشنایی با نشانگان هیپرلکسی (73تا 80-11-74- 1386). تعلیم و تربیت استثنایی. 1386; 8 (74)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1740-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (3071 مشاهده)
در آموزش اثر بخشی علوم تجربی انجام آزمایش و فعالیت عملی مناسب، یکی از ضروری ترین بخش‌های برنامه ی درسی است و هدف از این پژوهش ، عینی کردن چگونگی کار قلب برای دانش آموزان ناشنوا با استفاده از اختراع وسیله ی کمک آموزشی است. توجه به تأخیر رشد زبانی و محدودیت گنجینه ی واژگان دانش آموزان ناشنوا، اختلال در درک معنا و مفاهیم و ارتباط منطقی بین دانسته های عینی و ذهنی از یک سو و اثر بخشی خلاقیت،روش های نوین و استفاده از وسایل کمک آموزشی مناسب از سوی دیگر و در نهایت پاسخ مثبت به نیازهای فراگیران، مبین ضرورت اجرای پژوهش حاضر است.پس ازبررسی های به عمل آمده و مشخص شدن ضعف دانش آموزان ناشنوای پایه‌ی پنجم در خصوص درک چگونگی کار قلب، با گردآوری اطلاعات از طریق مصاحبه، مشاهده، نوشته‌ها و اظهارات دانش‌آموزان و.... ریشهی اصلی مشکل بررسی شد، سپس با تجزیه و تحلیل و کسب اطلاعات لازم راه حل پیشنهادی به صورت چند مرحله‌ای اجرا گردید، در حین کار با استفاده از نظر همکاران و استادان اصلاحاتی به‌عمل آمد و در نهایت وسیله ی کمک آموزشی با عنوان دستگاه گردش خون مکانیکی طراحی و اختراع شد و در چندین کلاس با موفقیت به مرحله ی اجرا درآمد.پس از چندی با جمع آوری اطلاعات از طریق مصاحبه،تشکیل جلسه‌های متعدد با مدیرو همکاران،بررسی نتایج پرسشنامه ها و.... نتیجه ی مطلوب حاصل شد و راه حل جدید مؤثر واقع شد .
     
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: اختلالات گفتار و زبان
دریافت: 1398/11/2 | پذیرش: 1398/11/5 | انتشار: 1398/11/5 | انتشار الکترونیک: 1398/11/5

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.