جلد 4، شماره 153 - ( 8-1397 )                   شماره 153 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Madani S, Alizadeh H. Executive Functions and Effective Strategies to Improve them in Students with Attention Deficit Hyperactivity Disorder. Exceptional Education. 2018; 4 (153)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1413-fa.html
مدنی سید سمیرا، علیزاده حمید. کارکردهای ‌اجرایی و راهبردهای اثربخش برای بهبود آن در دانش‌آموزان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی. تعلیم و تربیت استثنایی. 1397; 4 (153)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1413-fa.html


1- ، nashriyeh2005@yahoo.com
چکیده:   (112 مشاهده)
زمینه: هدف از این پژوهش معرفی کارکردهای اجرایی (توجه‌ پایدار، حافظه ‌کاری، بازداری ‌پاسخ) و استفاده از راهبردهایی برای بهبود آنها در دانش‌آموزان با اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی بود. کارکردهای اجرایی وظایف و نقش‌های مختلفی دارند که در تمامی این افراد در هر سن و جنس به فراخور سن، قدرت و سلامت کارکردها در زندگی تاثیرگذار هستند. درواقع این نیرو که به‌عنوان یک سازه شناختی مطرح است، وظایفی مانند حل مسئله، توجه، استدلال، سازماندهی، برنامه‌ریزی، حافظه، بازداری پاسخ، کنترل بازدارنده، کنترل تکانه، حفظ آمایه و تغییر آمایه را بر عهده دارد. در نتیجه نارسایی در این زمینه با اختلال در عملکردهای روزانه همراه است.
روش: پژوهش حاضر با روش مرور سیستماتیک پیشینه انجام شد.
نتیجه گیری: نتایج نشان داد که با استفاده از تکنیک‌ها و راهبردهای مطرح شده با توجه به موقعیت می‌توان در جهت بهبود و تقویت کارکردهای اجرایی عمل کرد و کمک شایانی به دانش‌آموزان با اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی در زندگی تحصیلی، اجتماعی و فردی آنها نمود.
 
متن کامل [PDF 184 kb]   (59 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: اختلالات رفتاري
دریافت: ۱۳۹۸/۱/۲۵ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۸/۱/۲۵ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱/۲۵ | انتشار: ۱۳۹۸/۱/۲۵ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۱/۲۵

ارسال پیام به نویسنده مسئول