Journal of Exceptional Education (J Except Educ)
تعلیم و تربیت استثنایی
J Except Educ
Literature & Humanities
http://exceptionaleducation.ir
1
admin
1727-3145
1727-3145
1727-3145
10.18869/acadpub.ExcepEdu
1727-3145
م۷۷-۱۰۴۸۸
1727-3145
fa
jalali
1386
8
1
gregorian
2007
11
1
5
70
online
1
fulltext
fa
تسهیل یکپارچه سازی کودک ناشنوا در مدرسه عادی (33تا 38-5-70 تا 71- 1386)
Not Available283
تلفیقی فراگیر
Inclusive Education
ترجمه (پایان پذیرفته است)
translate
سه گروه دیگر عبارت بودند از: والدین پنج کودک ناشنوا، معلمان پنج مدرسه عادی که قرا بود به کودکان ناشنوا آموزش دهند و هم کلاسیهای عادی این کودکان برای جمع آوری اطلاعات از والدین کودکان ناشنوا و معلمان مدارس عادی از برنامه های مصاحبه ای استفاده شد. برنامه مصاحبه والدین، شامل پرسشهایی در ارتباط با زمینه خانوادگی، اطلاعات اجتماعی – اقتصادی عملکرد آموزشی کودک، دلایل انتخاب آموزش تلفیقی، مشکلات پیش بینی شده در فرآیند تلفیق و آگاهیشان نسبت به مسوولیت های اضافی خود در مورد تلفیق کودک ناشنوایشان در مدرسه عادی بود. یک ملاقات فردی با هر کودک ناشنوا برای درک نقطه نظراتشان در مورد تلفیق و کمک به آنها برای آماده شدن برای آموزش تلفیق پیش از بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید ترتیب داده شد. یک روش شناسی بحث گروهی و آموزشی برای برطرف کردن تردیدهای معلمان عادی در دادن اطلاعات در باره مفهوم ناشنوایی به ایشان درجه و نوع نقص شنوایی بد فهمی ها در مورد کودکان ناشنوا اثر کمبود شنوایی بر رشد زبان و ارتباط و کارکرد مزیت اهمیت و محدودیت کاربرد ابزارهای کمک شنوایی از روش شناسی گروهی و آموزشی استفاده شده است. معلمی احساس می کرد که تنها جا برای کودک ناشنوا مدرسه ویژه است و این که مدرسه ی ویژه نباید با تشویق به تلفیق برای معلمان مدارس عادی مشکل ایجاد کند. تمام والدین توافق داشتند که برای کودکان ناشنوایشان آسان نیست که موضوعهای درسی آموزش داده شده در کلاس را درک کنند و این که آنها مجبورند با تقویت یادگیری به کودکانشان در خانه کمک کنند این مسوولیت اضافی برای والدین تنش زا بود.
<span dir="LTR">Not Available</span><br>
کودکان ناشنوا , کودک ناشنوایشان در مدرسه عادی , شنوایی , مدارس عادی , معلمان مدارس عادی , تلفیق کودک ناشنوایشان در مدرسه , تلفیق , اطلاعات , سازی کودک ناشنوا در مدرسه , معلمان
Not Available
0
0
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-317&slc_lang=fa&sid=1
.
.
محمد
عابدپور
Nashriyeh2005@gmail.com
10031947532846009712
10031947532846009712
Yes