پیام خود را بنویسید


جلد 1، شماره 76 و 77 - ( 2-1387 )                   شماره 76 و 77 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available231. Exceptional Education. 2008; 1 (76 and 77)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1718-fa.html
فیاضی لیلا. چگونه آموزگاران از صدای خود مراقبت کنند (66تا 69-10-76 تا 77 - 1387). تعلیم و تربیت استثنایی. 1387; 1 (76 و 77)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1718-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (380 مشاهده)
علایم اختلال صوت علایم اختلال صوت که فرد مبتلا معمولا از آنها شکایت دارد عبارت اند از : * گرفتگی صدا 2 : بیماران از کلمه های مختلفی برای بیان این حالت استفاده می کنند، مانند گرفتگی، ساییدگی یا خشنونت 3 صدا * خستگی صدا 4 : بیماران گزارش می کنند پس از گفتگوی طولانی، خستگی شدیدی بر آنها مستولی می شود و بدون صرف انرژی و تلاش زیاد، قادر به صحبت کردن مداوم نیستند. به عبارت دیگر پایه ی توان بخشی و گفتار درمانی اختلالات صوت، بهداشت صوت است و در خلال ارزیابی استفاده ی بد و نادرست از صدا کشف و گوش زد می شود. برخی از مردم فکر می کنند کاردرمانی تنها ویژه ی بزرگسالان است و کودکان نیاز به کاردرمانی ندارند، اما در واقع کار کودک بازی کردن و یادگیری است و کاردرمانگر می تواند مهارتهای کودک را برای فعالیت های بازی، انجام تکالیف مدرسه و فعالیت های زندگی روزمره ارزیابی و آنها را با فعالیت های همان گروه سنی مقایسه کند.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: اختلالات گفتار و زبان
دریافت: 1398/11/2 | پذیرش: 1398/11/2 | انتشار: 1398/11/2 | انتشار الکترونیک: 1398/11/2

ارسال پیام به نویسنده مسئول