جلد 6، شماره 119 - ( 6-1392 )                   شماره 119 صفحات 21-29 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hemmati Alamdarloo G, Hosseinkhanzadeh A. Having Access to General Curriculum for Students with Special Needs. Exceptional Education. 2013; 6 (119) :21-29
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-65-fa.html
همتی علمدارلو قربان، حسین خانزاده عباسعلی. دسترسی به برنامه درسی عمومی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه. تعلیم و تربیت استثنایی. 1392; 6 (119) :21-29

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-65-fa.html


1- دانشگاه شیراز
2- دانشگاه گیلان
چکیده:   (9343 مشاهده)

جدیدترین رویکرد در برنامه درسی دانش­آموزان با نیازهای ویژه، رویکرد دسترسی به برنامه درسی عمومی است. رویکرد دسترسی دانش­آموزان با نیازهای ویژه به برنامه درسی عمومی با تصویب قوانین فدرالی و ایالتی در ایالات متحده آمریکا (از قبیل قانون آموزش افراد با ناتوانی­ ها و قانون هیچ کودکی نباید از آموزش محروم شود) و آگاهی و افزایش انتظارات والدین، معلمان و متخصصان از توانمندی­های دانش­آموزان با نیازهای ویژه در طول بیش از سی سال پژوهش و تجربه آغاز شده است. به همین دلیل در این مقاله پس از ارائه مقدمه، دسترسی به برنامه درسی عمومی تعریف شده است. سپس ضرورت دسترسی دانش آموزان با نیازهای ویژه به برنامه درسی عمومی و چگونگی دسترسی آنان به برنامه درسی عمومی مورد بحث قرار گرفته است. همچنین ضرورت همکاری معلمان و کارمندان دانش آموزان با نیازهای ویژه و عادی جهت حمایت از دانش آموزان با نیازهای ویژه برای دسترسی به برنامه درسی عمومی توضیح داده شده و نقش فن­آوری در کمک به دانش ­آموزان با نیازهای ویژه جهت دسترسی به برنامه درسی عمومی مورد تأکید قرار گرفته است. سرانجام، شرایط دسترسی دانش ­آموزان با نیازهای ویژه به برنامه درسی عمومی ارائه شده است.

متن کامل [PDF 470 kb]   (2891 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: ۱۳۹۲/۷/۱۷ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۳/۹/۲۴ | پذیرش: ۱۳۹۲/۷/۲۹ | انتشار: ۱۳۹۲/۷/۲۹ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۲/۷/۲۹