جدیدترین رویکرد در برنامه درسی دانشآموزان با نیازهای ویژه، رویکرد دسترسی به برنامه درسی عمومی است. رویکرد دسترسی دانشآموزان با نیازهای
ویژه به برنامه درسی عمومی با تصویب قوانین فدرالی و ایالتی در ایالات متحده
آمریکا (از قبیل قانون آموزش افراد با ناتوانی ها و قانون هیچ کودکی نباید از
آموزش محروم شود) و آگاهی و افزایش انتظارات والدین، معلمان و متخصصان از توانمندیهای
دانشآموزان با نیازهای ویژه در طول بیش از سی سال پژوهش و تجربه آغاز شده است. به
همین دلیل در این مقاله پس از ارائه مقدمه، دسترسی به
برنامه درسی عمومی تعریف شده است. سپس ضرورت
دسترسی دانش آموزان با نیازهای ویژه به برنامه درسی عمومی و چگونگی دسترسی آنان به
برنامه درسی عمومی مورد بحث قرار گرفته است. همچنین ضرورت همکاری معلمان و
کارمندان دانش آموزان با نیازهای ویژه و عادی
جهت حمایت از دانش آموزان با
نیازهای ویژه برای دسترسی به برنامه درسی عمومی توضیح داده شده و نقش
فنآوری در کمک به دانش آموزان با
نیازهای ویژه جهت دسترسی به برنامه درسی عمومی مورد
تأکید قرار گرفته است. سرانجام، شرایط دسترسی دانش آموزان با نیازهای ویژه به
برنامه درسی عمومی ارائه شده است.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |