جلد 2، شماره 108 - ( 6-1390 )                   شماره 108 صفحات 78-74 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khezri A. Collaborative teaching is one of the most effective strategies for learners with special educational needs in Inclusive education. J Except Educ 2011; 2 (108) :74-78
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1012-fa.html
خضری آناهیتا. تدریس گروهی راهبرد آموزش به دانش آموزان دارای نیازهای ویژه در نظام آموزش فراگیر . تعلیم و تربیت استثنایی. 1390; 2 (108) :74-78

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1012-fa.html


سازمان آموزش و پرورش استثنایی
چکیده:   (4051 مشاهده)

تدریس گروهی یکی از راهبردهای آموزشی مؤثر به دانش آموزان دارای نیازهای ویژه در نظام آموزش فراگیر است. آموزش فراگیر رویکردی مبتنی بر عادی­سازی است و هدف آن آماده کردن فرد با نیازهای ویژه برای زندگی مناسب در جامعه می باشد.در آموزش فراگیر دانش آموزان دارای نیازهای ویژه در کلاس های درس عادی در کنار سایر دانش آموزان با استفاده از خدمات معلم مرجع (رابط) به عنوان تسهیل گر مشغول به تحصیل می شوند. در راهبرد آموزشی تدریس گروهی، گروهی از افراد با تخصص های متفاوت از طریق همکاری و ترکیب تخصص، به پیشرفت آموزشی دانش آموزان متناسب با نیاز آنان کمک می کنند. در مقاله حاضر ضمن توصیف این راهبرد آموزشی، اشکال و مزایای آن،  به مخاطرات استفاده از تدریس گروهی و نقش معلم در اجرای موفقیت آمیز آن پرداخته می شود.

متن کامل [PDF 644 kb]   (3652 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1395/9/21 | ویرایش نهایی: 1395/9/21 | پذیرش: 1395/9/21 | انتشار: 1395/9/21 | انتشار الکترونیک: 1395/9/21

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.