جلد 3، شماره 152 - ( 6-1397 )                   شماره 152 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Siyavoshi S. Bilingual Education and Necessity to Differentiate Two Educational Challenges for Deaf Students. Exceptional Education. 2018; 3 (152)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1400-fa.html
سیاوشی سارا. نظام آموزش دوزبانه و لزوم تفکیک دو نیاز آموزشی متفاوت در دانش‌آموزان ناشنوا. تعلیم و تربیت استثنایی. 1397; 3 (152)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1400-fa.html


، nashriyeh2005@yahoo.com
چکیده:   (407 مشاهده)
زمینه: برخی مشکلات یا ناکارآمدی‎ها در شیوه‎های آموزشی ناشنوایان را می‎توان ناشی از این امر دانست که حق آموزشی و نیاز ناشنوا به فراگیری علوم، دروس و دانش‌های رایج در نظام آموزشی کشور، با نیاز وی به یادگیری زبان فارسی به صورت مجزا پاسخ داده نمی‎شود و اصولاً به مجزا بودن این دو نیاز آموزشی، به خصوص برای کودکان ناشنوا توجه نمی‎شود. دراین مقاله با استناد به یافته‎های پژوهشگران ایرانی و غیرایرانی نشان خواهیم داد که دانش‎آموز ناشنوا فردی دوزبانه است و زبان فارسی زبان اصلی وی نیست.
نتیجه گیری: از این رو راهکار پیشنهادی برای آموزش ناشنوایان که در این مقاله ارائه می‎شود، راهکار آموزش دوزبانه است. بدین صورت که علوم و دروس مختلف رایج در نظام آموزشی کشور را به زبان اول ناشنوایان، یعنی به زبان اشاره به او آموزش دهیم و یادگیری زبان فارسی را با روش‎های مخصوص آموزش زبان دوم و در مسیر موازی ببریم.
 
متن کامل [PDF 193 kb]   (156 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آسیب دیده شنوایی
دریافت: ۱۳۹۸/۱/۱۸ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۸/۲/۲۸ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱/۱۸ | انتشار: ۱۳۹۸/۱/۱۸ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۱/۱۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول