جلد 8، شماره 136 - ( آذر و دی 1394 )                   شماره 136 صفحات 50-56 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Azam Rajabian A. Effectiveness of Neurofeedback Treatment on ADHD Children. Exceptional Education. 2016; 8 (136) :50-56
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-647-fa.html
اعظم رجبیان علی. اثربخشی درمان نوروفیدبک بر کودکان با اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی. تعلیم و تربیت استثنایی. 1394; 8 (136) :50-56

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-647-fa.html


دانشگاه فردوسی مشهد ، ali.azamrajabian@stu.um.ac.ir
چکیده:   (3028 مشاهده)

زمینه: امروزه روش درمانی نوروفیدبک، یکی از رایجترین روشهای درمانی در درمان اختلال کم توجهی - بیش‌فعالی است. نوروفیدبک یک روش غیرتهاجمی است که عملکرد را از طریق اصلاح الگوهای مغزی بهبود میبخشد. با توجه به ویرایش پنجم راهنمای تشخیصی و آماری؛ اختلالهای روانی، اختلال کم توجهی - بیش‌فعالی، اختلالی عصبی رشدی است که به واسطه نشانه­هایی چون بی‌توجهی، بیش‌فعالی و تکانشگری مشخص می‌شود. در این مقاله نقطه کانونی توجه ما بر فرآیند درمانی نوروفیدبک و پیامدهای این روش درمانی بر اختلال یادشده بود.

نتیجه‌گیری: بسیاری از پژوهش‌ها نشان میدهند که روش درمانی نوروفیدبک یک روش موثردر درمان اختلال کم توجهی - بیش‌فعالی است. با این حال، مشکل بسیاری از این پژوهشها، ضعفهای معناداری در روش‌شناسی آنهاست. درحقیقت، پژوهشهای کنترل­شده بیشتری، برای نشان دادن اثربخشی حقیقی این روش درمانی بر اختلال کم توجهی - بیش‌فعالی نیاز است.

متن کامل [PDF 446 kb]   (6178 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: ۱۳۹۴/۴/۲۸ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ | پذیرش: ۱۳۹۴/۷/۲۸ | انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۸ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۴/۱۲/۱۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول