Journal of Exceptional Education (J Except Educ)
تعلیم و تربیت استثنایی
J Except Educ
Literature & Humanities
http://exceptionaleducation.ir
1
admin
1727-3145
1727-3145
1727-3145
10.18869/acadpub.ExcepEdu
1727-3145
م۷۷-۱۰۴۸۸
1727-3145
fa
jalali
1392
12
1
gregorian
2014
3
1
9
122
online
1
fulltext
fa
راهبردهای ارتقای کیفی آموزش ریاضیات در دانش آموزان آسیب دیده شنوایی
Strategies for promoting the quality of mathematics training for students with hearing damage
عمومي
General
مروری
Review Article
<p class="MsoNormal" dir="RTL" style="margin-bottom: 0.0001pt text-align: justify text-indent: 14.2pt line-height: normal "><i><span lang="AR-SA" style="font-size: 10pt font-family: 'B Zar' ">آسیب شنوایی، رشد
به هنجار بسیاری از توانمندی های تحصیلی را تحت الشعاع قرارمی دهدوپیشرفت آن رابا
کندی رشد مواجه میسازد. آسیب شنوایی، پیشرفت حوزه ی تحصیل ازجمله یادگیری ریاضیات
را نیز تحت تاثیرقرار می دهد.مهارت گوش دادن درواقع بنیادیترین مهارت زبانی محسوب
می شود، چنانچه این مهارت تحت الشعاع افت شنوایی قرار گیرد و فرد قادر به شنیدن
درست کلمات وجملات نباشد، بدون تردید مهارت صحبت کردن، خواندن، نوشتن و ریاضیات وی
نیز تحت تاثیر قرارخواهدگرفت. ارائه روشهای متنوع یاددهی - یادگیری در جهت پیشرفت
تفکر استنتاجی و ساختارهای شناختی ریاضیات وهم چنین توسعه درک مفاهیم درحوزه ی
ریاضیات درخدمات توان بخشی دانش آموزان کم شنوا شایان اهمیت است . لذا در این
مقاله، سعی شده است تا راهکارهای مناسبی به آموزگاران جهت ارتقای کیفی آموزش
ریاضیات در دانش آموزان آسیب دیده شنوایی ارائه دهد. <o:p /></span></i></p>
<p class="MsoNormal" style="margin-top: 0cm margin-right: 0cm margin-left: 14.2pt margin-bottom: 0.0001pt text-align: justify text-indent: -14.2pt direction: ltr unicode-bidi: embed "><font class="Apple-style-span" face="'Times New Roman', serif" size="3"><span class="Apple-style-span" style="line-height: 18px "><span style="font-size: 12pt line-height: 115% font-family: 'Times New Roman', serif ">Previous
studies showed that hearing damage has influence on most of educational
abilities and it decreases the progression. Also, hearing damage has a clear
effect on educational learning, as well as mathematics. Listening skill is a
fundamental part of language skills. If this skill affect by loss hearing,
other skills like speaking, writing, reading and mathematics will be affected,
too. Providing various methods of teaching- learning is so important for
progress of inference thinking and cognitive structures of mathematics as well
as developing content perception in rehabilitation of students with deafness.
Therefore, in this article, it is tried to provide useful strategies for
teachers of students with damaged hearing in promoting the quality of
mathematics training</span></span></font></p><o:p /><p></p>
آسیب شنوایی, مهارت ریاضیات, ناشنوا
Hearing damage, Mathematics skill, Deafness
59
65
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-103-1&slc_lang=fa&sid=1
fateme
Jarchian
فاطمه
جارچیان
10031947532846002331
10031947532846002331
Yes
رشته برنامه ریزی درسی