Journal of Exceptional Education (J Except Educ)
تعلیم و تربیت استثنایی
J Except Educ
Literature & Humanities
http://exceptionaleducation.ir
1
admin
1727-3145
1727-3145
1727-3145
10.18869/acadpub.ExcepEdu
1727-3145
م۷۷-۱۰۴۸۸
1727-3145
fa
jalali
1388
1
1
gregorian
2009
4
1
1
88
online
1
fulltext
fa
مدیریت رفتار در کلاس (دانش آموزان کم توجه - بیش فعال) (59تا 61-7- 88 تا89 -1388)
Not Available148
اختلالات رفتاري
Behavior Disorder
ترجمه (پایان پذیرفته است)
translate
درمان کودکان کمتوجه/بیشفعال اغلب به صورت مداخلات دارویی،آموزشی و رفتاری انجام میشود.این درمان شامل آموزش والد و کودک، روشهای مدیریت رفتار،دارودرمانی و برنامههای مدرسه میباشد.هریک از مؤلفههای درمان باید برحسب شدت ونوع کمتوجهی/بیشفعالی و متناسب با نیازهای منحصر به فرد کودک و خانوادهاش تنظیم شود.برای دانشآموزان کمتوجه/بیشفعال اعم از پیشدبستانی،دبستانی،نوجوان،مداخلات رفتاری به طور کارساز وجود دارد و هرچه این مداخلات زودتر انجام گیرد نتیجه بهتر خواهد بود. رفتاردرمانی یا اصلاح و بهبود رفتار،تنها درمان غیر دارویی است که برپایهی مستندات گستردهی علمی استوار است.در اصلاح رفتار،والدین،آموزگاران و کودکان،روشها و مهارتهای خاصی را از یک درمانگر یا از یک آموزشدهندهی ماهر میآموزند. والدین و آموزگاران از این مهارتها در مداخلات روزانهی خود با کودکان استفاده میکنند تا عملکرد و رفتار آنان را بهبود بخشند.یکی از این مهارتها مدیریت رفتار در کلاس است.
<span dir="LTR">Not Available</span><br>
کودک , درمان , رفتار , کلاس , دانشآموزان کمتوجه , مدیریت رفتار در کلاس , آموزگار , درمانی کودکان کمتوجه , مدرسه , مهارتها مدیریت رفتار در کلاس
Not Available
0
0
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-181&slc_lang=fa&sid=1
.
.
فاطمه
سوسن ابو المعالی دامغانی
Nashriyeh2005@gmail.com
10031947532846009518
10031947532846009518
Yes