Journal of Exceptional Education (J Except Educ)
تعلیم و تربیت استثنایی
J Except Educ
Literature & Humanities
http://exceptionaleducation.ir
1
admin
1727-3145
1727-3145
1727-3145
10.18869/acadpub.ExcepEdu
1727-3145
م۷۷-۱۰۴۸۸
1727-3145
fa
jalali
1387
9
1
gregorian
2008
12
1
7
84
online
1
fulltext
fa
مقدمه ای بر درمان های روان شناختی کودکان دارای اختلال نارسایی توجه (بیش فعالی) (45تا 51-4-84 تا85 -1387)
Not Available174
اختلالات رفتاري
Behavior Disorder
مروری
Review Article
اختلال نارسایی توجه و بیش فعالی از شایع ترین اختلال های تشخیصی است که با نشانه های بی توجهی، بیش فعالی و تکانشی همراه است ( اسمیت و بارت، 2000، ترجمه قربانی روچی، 1384)، ادواردز (2003) شیوع این اختلال را در کودکان مدرسه رو در حدود 3 تا 7 درصد تخمین زده است که از انی رو در حدود 40 تا 60 درصد نشانه های اختلال را تا دوره ی نوجوانی و بزرگسالی نشان می دهند. در فرایند درمان کودکان دارای اختلال نارسایی توجه و بیش فعالی انواع مختلفی از مداختلات روانشناختی مورد توجه قرار گرفته که شامل مداخلات رفتاری، شناختی - رفتاری، آموزشی والدین، آموزش مهارت های اجتماعی، آموزش آرمیدگی و درمان های چندالگویی است. در زیر به آنها می پردازیم.
<span dir="LTR">Not Available</span><br>
در فایل منابع موجود می باشد
Not Available
0
0
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-207&slc_lang=fa&sid=1
.
.
فرزانه
حسن زاده نمین
Nashriyeh2005@gmail.com
10031947532846009552
10031947532846009552
Yes