پیام خود را بنویسید


جلد 2، شماره 110 - ( 4-1391 )                   شماره 110 صفحات 71-78 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rahimi S. Teaching self-Sufficiency to hearing-impaired students at an institution. Exceptional Education. 2012; 2 (110) :71-78
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-404-fa.html
رحیمی سعید. آموزش خودکارآمدی به دانش آموزان ناشنوای هنرستانی. تعلیم و تربیت استثنایی. 1391; 2 (110) :71-78

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-404-fa.html


چکیده:   (7660 مشاهده)
امروزه توجه به آموزش مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان با نیاز ویژه که مشکلاتی در ارتباطات اجتماعی و شیوه تصمیم گیری دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است. این مسئله در نزد دانش آموزان ناشنوای هنرستانی در خور توجه است. یکی از فرآیندهای رشد اجتماعی در افراد، خودکارآمدی است. این مفهوم در نظریه رشد اجتماعی آلبرت باندورا، باور به توانمندی های فردی است که در تصمیم گیری های فرد برای آینده موثر است. از این رو به نظر می‌رسد آموزش خودکارآمدی برای دانش آموزان، به خصوص دانش آموزان ناشنوای هنرستانی می‌تواند میزان سازگاری و رشد تصمیم گیری‌های فردی را در آن‌ها افزایش دهد. دلایل اهمیت این موضوع برای مربیان و کارشناسان گروه آسیب دیده شنوایی، خلاءهای موجود و سرانجام ارائه راهکارهای گوناگون در جهت آموزش خودکارآمدی به دانش آموزان ناشنوایی که در تصمیم گیری برای انتخاب رشته یا شغل آینده دچار مشکلاتی هستند، قابل بحث و بررسی است.
متن کامل [PDF 140 kb]   (2342 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1393/6/29 | ویرایش نهایی: 1393/9/19 | پذیرش: 1393/6/29 | انتشار: 1393/6/29 | انتشار الکترونیک: 1393/6/29