جلد 6، شماره 155 - ( 12-1397 )                   شماره 155 صفحات 31-38 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ashori M. Lego Therapy for Children with Autism Spectrum Disorders: Theoretical bases, Application, Implementation Levels and Effectiveness. Exceptional Education. 2019; 6 (155) :31-38
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1360-fa.html
عاشوری محمد. لگو درمانی برای کودکان با اخلال‌های طیف اوتیسم: مبانی نظری، کاربرد، سطوح اجرا و اثربخشی. تعلیم و تربیت استثنایی. 1397; 6 (155) :31-38

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1360-fa.html


دانشگاه اصفهان ، ashorihh2@gmail.com
چکیده:   (558 مشاهده)
   زمینه و هدف: اختلال‌های طیف اوتیسم مجموعه‌ای گسترده‌ای از رفتارهای نابهنجار ادراکی، شناختی، زبانی و اجتماعی را دربرمی‌گیرد. لگو درمانی یکی از برنامه‌های مداخله‌ای است که مهارت‌های اجتماعی کودکان با اختلال طیف اوتیسم را به نحو قابل توجهی بهبود می‌بخشد و رفتارهای غیراجتماعی درخودماندگی را کاهش می‌دهد. کلمه دانمارکی لگو به معنی یک بازی خوب است. لگو درمانی یک برنامه رشد اجتماعی برای کودکان با اختلال طیف اوتیسم می‌باشد که مبتنی بر همکاری در بازی با لگو است.
   نتیجه‌گیری: بسیاری از کودکان با اختلال طیف اوتیسم فاقد قصد ارتباطی هستند و تمایل به ارتباطی که هدف اجتماعی داشته باشد نشان نمی‌دهند. لگو درمانی از طریق بازی و ایجاد موقعیت‌ها و فرصت‌های خلاق برای برقراری تعامل موجب رشد و تحول کفایت اجتماعی می‌شود. کودکان الگوهای مختلف لگو را با کار کردن در گروه‌های دو یا سه نفری می‌سازند. بحث بر سر این است که کودکان مشارکت کننده در بازی با لگو انگیزه بیشتری را برای آغازگری ارتباط اجتماعی تجربه می‌کنند و به برقراری تعامل پایدار با دیگران ترغیب می‌شوند. در این مقاله مبانی نظری، کاربرد، گام‌های اجرای و اثربخشی لگو درمانی مورد بررسی قرار گرفته است.
متن کامل [PDF 169 kb]   (131 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: اتيسم
دریافت: ۱۳۹۷/۷/۱۳ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۸/۷/۳۰ | پذیرش: ۱۳۹۷/۱۰/۴ | انتشار: ۱۳۹۸/۷/۱ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۷/۱

ارسال پیام به نویسنده مسئول