پیام خود را بنویسید


جلد 1، شماره 88 و 89 - ( 2-1388 )                   شماره 88 و 89 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available148. Exceptional Education. 2009; 1 (88 and 89)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1633-fa.html
سوسن ابو المعالی دامغانی فاطمه. مدیریت رفتار در کلاس (دانش آموزان کم توجه - بیش فعال) (59تا 61-7- 88 تا89 -1388). تعلیم و تربیت استثنایی. 1388; 1 (88 و 89)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1633-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (95 مشاهده)
درمان کودکان کم‌توجه/بیش‌فعال اغلب به‌ صورت مداخلات دارویی،آموزشی و رفتاری انجام‌ می‌شود.این درمان شامل آموزش والد و کودک، روش‌های مدیریت رفتار،دارودرمانی و برنامه‌های‌ مدرسه می‌باشد.هریک از مؤلفه‌های درمان باید برحسب‌ شدت ونوع کم‌توجهی/بیش‌فعالی و متناسب با نیازهای منحصر به فرد کودک و خانواده‌اش تنظیم‌ شود.برای دانش‌آموزان کم‌توجه/بیش‌فعال اعم از پیش‌دبستانی،دبستانی،نوجوان،مداخلات رفتاری به‌ طور کارساز وجود دارد و هرچه این مداخلات زودتر انجام گیرد نتیجه بهتر خواهد بود. رفتاردرمانی یا اصلاح و بهبود رفتار،تنها درمان‌ غیر دارویی است که برپایه‌ی مستندات گسترده‌ی علمی‌ استوار است.در اصلاح رفتار،والدین،آموزگاران و کودکان،روش‌ها و مهارت‌های خاصی را از یک‌ درمانگر یا از یک آموزش‌دهنده‌ی ماهر می‌آموزند. والدین و آموزگاران از این مهارت‌ها در مداخلات‌ روزانه‌ی خود با کودکان استفاده می‌کنند تا عملکرد و رفتار آنان را بهبود بخشند.یکی از این مهارت‌ها مدیریت رفتار در کلاس است.
     
نوع مطالعه: ترجمه اي | موضوع مقاله: اختلالات رفتاري
دریافت: ۱۳۹۸/۱۰/۲۸ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱۰/۲۹ | انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۹ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۱۰/۲۹

ارسال پیام به نویسنده مسئول