جلد 1، شماره 26 و 27 - ( 2-1383 )                   شماره 26 و 27 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available532. J Except Educ 2004; 1 (26 and 27)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-2025-fa.html
قاسمی معصومه. اختلال های رفتاری و زبان (12تا 14-2-26تا 27- 1382). تعلیم و تربیت استثنایی. 1383; 1 (26 و 27)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-2025-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2755 مشاهده)
این‌گونه اختلال‌ها ممکن است با گسیختگی در روانی یا ریتم گفتار نظیر لکنت زبان که ناروایی نیز نامیده می‌شود،مشخص گردند. اختلال‌های گفتاری ممکن‌ است ناشی از مشکلاتی در نحوه تولید صداها باشد که در این‌ صورت اختلال تولید یا واج‌شناسی‌ نامیده می‌شوند. افراد با اختلال‌های گفتاری در به کارگیری برخی از صوت‌های‌ گفتاری مشکل دارند،که این امر می‌تواند نشانگر تأخیر در رشد گفتار باشد. یکی از این ویژگی‌ها یا ترکیبی‌ از آنها ممکن است در کودکانی که ناتوانی‌های یادگیری زبان‌ دارند یا دچار تأخیر در رشد زبان هستند،به چشم بخورد. بدین ترتیب یک تأخیر ابتدایی در گفتار و زبان یا یک الگوی‌ گفتاری ابتدایی،می‌تواند به یک اختلال تبدیل شود که بروز مشکلاتی را در یادگیری در پی خواهد داشت. آسیب‌ شناس گفتار و زبان می‌تواند به معلمان حرفه‌آموزی و مشاوران‌ در تعیین هدف‌های ارتباطی مربوط به تجربه‌های کاری‌ دانش‌آموزان کمک کرده و راهکارهای مؤثری برای انتقال مهم‌ آنها از مدرسه به دنیای کار و زندگی بزرگسالی،پیشنهاد کند.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (18 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: اختلالات گفتار و زبان
دریافت: 1398/11/27 | پذیرش: 1398/11/27 | انتشار: 1398/11/27 | انتشار الکترونیک: 1398/11/27

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.