جلد 6، شماره 155 - ( 12-1397 )                   شماره 155 صفحات 21-30 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hemati-Alamdarloo G, Molaei A. Anxiety Reduction Methods in Autistic Children. Exceptional Education. 2019; 6 (155) :21-30
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1446-fa.html
همتی‌علمدارلو قربان، مولایی علیضامن. روش‌های کاهش اضطراب در کودکان با اختلال طیف اتیسم. تعلیم و تربیت استثنایی. 1397; 6 (155) :21-30

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1446-fa.html


1- ، nashriyeh2005@yahoo.com
چکیده:   (247 مشاهده)
زمینه: اختلال طیف اتیسم نوعی اختلال تحولی عصبی است که با نارسایی در رفتار و تعامل اجتماعی همراه است. کودکان با اختلال طیف اتیسم الگوهای رفتاری، علایق و سرگرمی‌های محدود دارند. اضطراب یکی از شایع‌ترین مشکلات کودکان با اختلال طیف اتیسم است که باعث مشکلات قابل توجهی در عملکرد آن‌ها می‌شود. بنابراین تشخیص اضطراب و آگاهی از فنون درمانی و مداخله مؤثر برای کاهش و درمان اضطراب در کودکان با اختلال طیف اتیسم برای والدین، معلمان، مربیان و متخصصان کودکان با اختلال طیف اتیسم بسیار مهم و ضروری است. در این مقاله پس از بیان مقدمه‌ای کوتاه، به تعریف اختلال طیف اتیسم و تعریف اضطراب پرداخته ‌شده و سپس علل و ارزیابی اضطراب و روش‌های درمان و کاهش اضطراب در کودکان با اختلال طیف اتیسم در ایران ارائه ‌شده و در پایان نتیجه‌گیری صورت گرفته ‌است.
نتیجه گیری: شناسایی اضطراب در کودکان با اختلال طیف اتیسم و برنامه‌ریزی برای مداخله و فراهم‌سازی خدمات برای این افراد با چالش همراه است. تجارب بالینی حاکی از آن است که نیاز به روش‌های درمانی ویژه برای کاهش اضطراب کودکان با اختلال طیف اتیسم ضروری است.
 
واژه‌های کلیدی: اضطراب، کودکان، اختلال طیف اتیسم
متن کامل [PDF 193 kb]   (44 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: اتيسم
دریافت: ۱۳۹۸/۴/۳۱ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۸/۷/۳۰ | پذیرش: ۱۳۹۸/۴/۳۱ | انتشار: ۱۳۹۸/۷/۱ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۷/۱

ارسال پیام به نویسنده مسئول