1- ، nashriyeh2005@yahoo.com
چکیده: (3549 مشاهده)
زمینه: اختلال طیف اتیسم نوعی اختلال تحولی عصبی است که با نارسایی در رفتار و تعامل اجتماعی همراه است. کودکان با اختلال طیف اتیسم الگوهای رفتاری، علایق و سرگرمیهای محدود دارند. اضطراب یکی از شایعترین مشکلات کودکان با اختلال طیف اتیسم است که باعث مشکلات قابل توجهی در عملکرد آنها میشود. بنابراین تشخیص اضطراب و آگاهی از فنون درمانی و مداخله مؤثر برای کاهش و درمان اضطراب در کودکان با اختلال طیف اتیسم برای والدین، معلمان، مربیان و متخصصان کودکان با اختلال طیف اتیسم بسیار مهم و ضروری است. در این مقاله پس از بیان مقدمهای کوتاه، به تعریف اختلال طیف اتیسم و تعریف اضطراب پرداخته شده و سپس علل و ارزیابی اضطراب و روشهای درمان و کاهش اضطراب در کودکان با اختلال طیف اتیسم در ایران ارائه شده و در پایان نتیجهگیری صورت گرفته است.
نتیجه گیری: شناسایی اضطراب در کودکان با اختلال طیف اتیسم و برنامهریزی برای مداخله و فراهمسازی خدمات برای این افراد با چالش همراه است. تجارب بالینی حاکی از آن است که نیاز به روشهای درمانی ویژه برای کاهش اضطراب کودکان با اختلال طیف اتیسم ضروری است.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
اتيسم دریافت: 1398/4/31 | ویرایش نهایی: 1398/7/30 | پذیرش: 1398/4/31 | انتشار: 1398/7/1 | انتشار الکترونیک: 1398/7/1
ارسال پیام به نویسنده مسئول