جلد 6، شماره 149 - ( 12-1396 )                   شماره 149 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Social Motivation; New Perspective for Explaining Complex Dimensions of Autism Spectrum Disorder. Exceptional Education. 2018; 6 (149)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1093-fa.html
خدادادی جمیله، قمرانی امیر. انگیزش اجتماعی، دیدگاهی جدید برای تبیین ابعاد پیچیده اختلال طیف اتیسم. تعلیم و تربیت استثنایی. 1396; 6 (149)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1093-fa.html


1- دانشجوی دکتری، استاد مدعو و رابط تلفیقی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی ، jamilehkhodadadi@yahoo.com
2- استادیار دانشگاه اصفهان
چکیده:   (81 مشاهده)
این عقیده که نقایص انگیزش اجتماعی یک نقش محوری در اختلال طیف اتیسم بازی‌می‌کند، به‌تازگی توجه بسیاری را به خود جلب‌کرده‌است. این امر باعث تغییر مسیر پژوهشی اختلال طیف اتیسم شده‌است. هدف از این مقاله بررسی نظریه انگیزش اجتماعی و تبیین آن از ابعاد اختلال طیف اتیسم بود. با درک انگیزش اجتماعی و راه‌های ارتقای آن می‌توان روش‌‌هایی برای بهترشدن تعاملات اجتماعی، ارتباطات و کاهش مشکلات کودکان طیف اتیسم ارایه‌کرد.
متن کامل [PDF 242 kb]   (37 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: اتيسم
دریافت: ۱۳۹۶/۲/۱۸ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۷/۵/۱۳ | پذیرش: ۱۳۹۶/۵/۱۸ | انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۳ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۷/۵/۱۳

ارسال پیام به نویسنده مسئول