جلد 2، شماره 108 - ( 6-1390 )                   شماره 108 صفحات 20-14 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sheikhizadeh M, Alizadeh H, Ghobari B. The evalvation of use the token economy to improvement of doing dictation and mathematic assignment on students state with attention deficit / hyperactivity disorder. J Except Educ 2011; 2 (108) :14-20
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-481-fa.html
شیخی زاده محسن، علیزاده حمید، غباری باقر. بررسی تأثیر به کارگیری اقتصاد پته ای در بهبود انجام تکالیف املا و ریاضی دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی. تعلیم و تربیت استثنایی. 1390; 2 (108) :14-20

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-481-fa.html


1- دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند
2- دانشگاه علامه طباطبایی
3- دانشگاه تهران
چکیده:   (5658 مشاهده)

هدف از پژوهش حاضر به کارگیری سیستم اقتصاد پته‌ای در بهبود عملکرد املا و ریاضی دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل دانش آموزان پسر دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی در مقطع ابتدایی است که در شهرستان فردوس در سال تحصیلی 90-89 مشغول به تحصیل می باشند. به دلیل میزان شیوع 4 تا 5 درصدی اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی در دانش آموزان مدرسه رو از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شده است. و نمونه ای با حجم 4 نفر از مدارس شهرستان فردوس، بر اساس پرسشنامه کانرز فرم معلم و پرسشنامه تشخیصی اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی در ویراست چهارم راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی و تکمیل پرسشنامه شرح حال محقق ساخته، انتخاب شدند. نتایج نشان داد که به کارگیری اقتصاد پته‌ای در بهبود انجام تکالیف املا و ریاضی دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی مؤثر است و به کارگیری روش چندخط پایه ای در بهبود همزمان انجام تکالیف املا و ریاضی این دانش آموزان اثربخش است و استفاده همزمان از این دو روش در بهبود عملکرد در رفتار همزمان افراد تحت مداخله اقتصاد پته ای بر عملکرد فرد در یکی از رفتارها اثرگذار می باشد .

متن کامل [PDF 795 kb]   (2749 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1393/9/25 | ویرایش نهایی: 1395/9/21 | پذیرش: 1393/9/25 | انتشار: 1393/9/25 | انتشار الکترونیک: 1393/9/25

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.