هدف از پژوهش حاضر به کارگیری سیستم اقتصاد پتهای در بهبود عملکرد املا و ریاضی دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل دانش آموزان پسر دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی در مقطع ابتدایی است که در شهرستان فردوس در سال تحصیلی 90-89 مشغول به تحصیل می باشند. به دلیل میزان شیوع 4 تا 5 درصدی اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی در دانش آموزان مدرسه رو از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شده است. و نمونه ای با حجم 4 نفر از مدارس شهرستان فردوس، بر اساس پرسشنامه کانرز فرم معلم و پرسشنامه تشخیصی اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی در ویراست چهارم راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی و تکمیل پرسشنامه شرح حال محقق ساخته، انتخاب شدند. نتایج نشان داد که به کارگیری اقتصاد پتهای در بهبود انجام تکالیف املا و ریاضی دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی مؤثر است و به کارگیری روش چندخط پایه ای در بهبود همزمان انجام تکالیف املا و ریاضی این دانش آموزان اثربخش است و استفاده همزمان از این دو روش در بهبود عملکرد در رفتار همزمان افراد تحت مداخله اقتصاد پته ای بر عملکرد فرد در یکی از رفتارها اثرگذار می باشد .
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |