جلد 5، شماره 154 - ( 10-1397 )                   شماره 154 صفحات 45-54 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

hosseinirazi S, asadi H. Methods of Recognition and Therapeutic Intervention in Children and Adolescents with Post Traumatic Stress Disorder. Exceptional Education. 2019; 5 (154) :45-54
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1256-fa.html
حسینی رضی ثریا، اسدی حمید. روش‌های شناسایی و مداخله‌های درمانی اختلال پس از ضربه در کودکان و نوجوانان. تعلیم و تربیت استثنایی. 1397; 5 (154) :45-54

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1256-fa.html


1- آموزش و پرورش استثنایی تهران
2- دانشگاه شهید بهشتی ، hamid_asadi@ymail.com
چکیده:   (711 مشاهده)

زمینه: اختلال استرس پس از ضربه، یک اختلال اضطراب وابسته به استرس است که می تواند پس از یک یا چند تجربه آسیب زای خاص رخ دهد. رویدادهای آسیب زا، تهدیدی برای امنیت و سلامت به شمار می­آیند؛ این رویدادها ممکن است مسیر رشد طبیعی، عملکرد تحصیلی و سایر حوزه­های عملکردی دانش آموزان را تحت تأثیر قرار دهد و باعث اختلال استرس پس از ضربه شود. امروزه پژوهش­های جدید و جامع در جهت کشف عوامل علی و مداخله­های درمانی مرتبط با اختلال استرس پس از ضربه در حال گسترش است.
نتیجه­ گیری: نشانه­ها و علائم اختلال استرس پس از ضربه به ندرت به طور کامل ناپدید می‌شوند؛ همبودی بالای این اختلال با سایر اختلالات روانی، همچنین عوامل خطرساز، ماهیت پیجیده اختلال استرس پس از ضربه، بازگشت و عود نشانه های این اختلال در برابر رویدادهای آسیب زای کنونی، ضرورت شناسایی، ارزیابی دقیق بالینی و به کارگیری مداخله­های درمانی یکپارچه را ایجاد می­کند. از این رو، این مداخله­ها نیاز به پژوهش­ بیشتری دارند تا اثربخشی، کارایی و معنی داری بالینی آنها مشخص گردد.
 

متن کامل [PDF 221 kb]   (374 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: ۱۳۹۶/۹/۲۳ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۸/۷/۳۰ | پذیرش: ۱۳۹۷/۸/۸ | انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲۴ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۲/۲۴

ارسال پیام به نویسنده مسئول