Journal of Exceptional Education (J Except Educ)
تعلیم و تربیت استثنایی
J Except Educ
Literature & Humanities
http://exceptionaleducation.ir
1
admin
1727-3145
1727-3145
1727-3145
10.18869/acadpub.ExcepEdu
1727-3145
م۷۷-۱۰۴۸۸
1727-3145
fa
jalali
1394
11
1
gregorian
2016
2
1
9
137
online
1
fulltext
fa
تفکر آیندهنگر در افراد با اختلال طیف اتیسم
Future Thinking in Children with Autism Spectrum Disorders
اتيسم
Autism
اصیل پژوهشی
Original Article
<p dir="RTL" style="text-align: justify;"><strong>زمینه :</strong> تفکر درمورد آینده یک­جزء جداییناپذیر از شناخت انسان است. توانایی تصویرسازی خلاقانه از رویدادهای احتمالی آینده، تفکر آیندهنگر نامیده­میشود که در طول چند سال گذشته توجه بسیاری را در حیطههای مختلف روانشناسی (شناختی، عصب­روانشناختی، بالینی و تحولی) به خود جلب­کرده­است. مقاله حاضر با هدف بررسی تفکر آیندهنگر در افراد با اختلال طیف اتیسم نگاشته­شده­است. این مقاله از نوع مروری است. پس از ارایه تعریف و اهمیت تفکر آیندهنگر، به فرآیندهای شناختی درگیر در این سازه، جایگاه زیستشناختی و سیر تحولی آن اشاره­شده و در ادامه تفکر آیندهنگر در افراد با اختلال طیف اتیسم موردبحث قرارگرفته ­است. با توجه به پژوهشهای انجام­شده در این زمینه میتوان به اهمیت تطابقی این توانایی پی برد. </p>
<p dir="RTL" style="text-align: justify;"><strong>نتیجهگیری:</strong> مرور پیشینه پژوهشی، شواهدی را در رابطه با نقایص تفکر آیندهنگر در افراد با اختلال طیف اتیسم ارایه­میکند. این عملکرد ضعیف، میتواند کمک بالقوهای به توضیح این سوال کند که چرا افراد با اختلال طیف اتیسم به­طورمعمول الگوهای رفتاری محدود، تکراری و کلیشهای از خود نشان میدهند. این نتایج میتواند پیامدهای مهمی در سطح نظری و بالینی داشته باشد.</p>
<p><strong>Background</strong>: Thinking about the future is an integral component of human cognition ability to creatively imagine of possible future events, called future thinking that in recent years much attention in the different field of psychology (cognitive, neuropsychological, clinical, developmental) has attracted. This paper aim to investigate Future Thinking in Children with Autism Spectrum Disorders has been written. This study is a review article. After the definition and importance of future thinking, the cognitive processes involved in these construct, biological status and its development course noted and then future thinking in people with autism spectrum disorder (ASD) is discussed.</p>
<p><strong>Conclusion:</strong> According to studies in this field can be realized the importance of adaptive this ability. This poor performance could potentially help to explain why people with autism spectrum disorder characteristically exhibit restricted, repetitive, and stereotyped patterns of behavior. These findings could have important implications in clinical and theoretical level<span dir="RTL">.</span></p>
تفکر آیندهنگر, اختلال طیف اتیسم
Future thinking , Autism spectrum disorder
51
59
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-490-1&slc_lang=fa&sid=1
Maryam
samadi
مریم
صمدی
samadi.m.1988@gmail.com
10031947532846005740
10031947532846005740
Yes
Isfehan University
دانشگاه اصفهان
Amir
Ghamarani
امیر
قمرانی
aghamarani@yahoo.com
10031947532846005741
10031947532846005741
No
Isfehan University
دانشگاه اصفهان