1- دانشگاه اصفهان ، aghamarani@yahoo.com
 2- دانشگاه اصفهان 
                    
                    
                    چکیده:       (3993 مشاهده)
                    
                    
                    زمینه: تاکنون روش های قطعی برای درمان اختلال  طیف اوتیسم گزارش نشده است اما روش های بسیاری برای کمک به این افراد و بهبود مهارت ها و افزایش سازگاری آنها با محیط و آموزش چگونگی ارتباط  و تعامل با دیگران بطور اجتماعی  وجود دارد. یکی از جدیدترین روش های آموزشی استامپ است که با تاکید برفرایند های شناختی –رفتاری سعی در آموزش  و شناخت احساسات و هیجان های مثبت و  منفی
 و همچنین کاهش رفتار های ناسازگارانه از قبیل پرخاشگری  و خود آزاری دارد.
 
نتیجه گیری: در زمینه آموزش ارتباط اجتماعی و ایجاد علاقه برای حضور و مشارکت فعال و موثردرگروه همسالان  و  اجتماع  و کاهش اضطراب  اجتماعی همچنین شناخت احساسات و عواطف خود و دیگران برای پاسخ دهی و تعاملات طبیعی کودکان دارای اختلال اوتیسم با عملکرد بالا کاربرد دارد.
دراین مقاله مولفه ها ی روش آموزش شناختی-رفتاری استامپ ارائه می شود.
درقالب؛  1 - آموزش موثر     2 -بازسازی شناختی        3-جعبه ابزار هیجانی
 
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
مطالعۀ تکآزمودنی |
                    موضوع مقاله: 
                    
اتيسم  دریافت: 1396/7/23 | ویرایش نهایی: 1398/7/30 | پذیرش: 1398/4/31 | انتشار: 1398/7/1 | انتشار الکترونیک: 1398/7/1
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    ارسال پیام به نویسنده مسئول