جلد 6، شماره 155 - ( 12-1397 )                   شماره 155 صفحات 47-52 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ghamarani A, SOLTANI M, khodadadi J. 97/5000 Introduction of Stomp Cognitive-Behavioral Education for Children and Adults Highly autistic dysfunction. Exceptional Education. 2019; 6 (155) :47-52
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1171-fa.html
قمرانی امیر، سلطانی محمدتقی، خدادادی جمیله. معرفی روش آموزش شناختی-رفتاری استامپ برای کودکان و بزرگسالان دارای اختلال اوتیسم باعملکرد بالا. تعلیم و تربیت استثنایی. 1397; 6 (155) :47-52

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1171-fa.html


1- دانشگاه اصفهان ، aghamarani@yahoo.com
2- دانشگاه اصفهان
چکیده:   (508 مشاهده)
زمینه: تاکنون روش های قطعی برای درمان اختلال  طیف اوتیسم گزارش نشده است اما روش های بسیاری برای کمک به این افراد و بهبود مهارت ها و افزایش سازگاری آنها با محیط و آموزش چگونگی ارتباط  و تعامل با دیگران بطور اجتماعی  وجود دارد. یکی از جدیدترین روش های آموزشی استامپ است که با تاکید برفرایند های شناختی –رفتاری سعی در آموزش  و شناخت احساسات و هیجان های مثبت و  منفی
 و همچنین کاهش رفتار های ناسازگارانه از قبیل پرخاشگری  و خود آزاری دارد.
 
نتیجه گیری: در زمینه آموزش ارتباط اجتماعی و ایجاد علاقه برای حضور و مشارکت فعال و موثردرگروه همسالان  و  اجتماع  و کاهش اضطراب  اجتماعی همچنین شناخت احساسات و عواطف خود و دیگران برای پاسخ دهی و تعاملات طبیعی کودکان دارای اختلال اوتیسم با عملکرد بالا کاربرد دارد.
دراین مقاله مولفه ها ی روش آموزش شناختی-رفتاری استامپ ارائه می شود.
درقالب؛  1 - آموزش موثر     2 -بازسازی شناختی        3-جعبه ابزار هیجانی
 
متن کامل [PDF 149 kb]   (93 دریافت)    
نوع مطالعه: مطالعه موردی | موضوع مقاله: اتيسم
دریافت: ۱۳۹۶/۷/۲۳ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۸/۷/۳۰ | پذیرش: ۱۳۹۸/۴/۳۱ | انتشار: ۱۳۹۸/۷/۱ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۷/۱

ارسال پیام به نویسنده مسئول