جلد 2، شماره 66 - ( 3-1386 )                   شماره 66 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available319. J Except Educ 2007; 2 (66)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1810-fa.html
علی یار زنجانی منوچهر. اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی (فعالیت های عمده زندگی و پیامدهای تندرستی) (86تا 96-6-66- 1386). تعلیم و تربیت استثنایی. 1386; 2 (66)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1810-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2329 مشاهده)
به هر حال، براساس بررسی‌های ویژه و روش شناختی آنها و به منظور اصلاح نشانه‌های هم پوشانی، نسبت همبودی و ارتباط بین اختلال دو قطبی و اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی حدود 6 تا 10 درصد می‌باشد. اگر تشخیص اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی از دیدگاه ناتوانی در رشد مورد بررسی قرار گیرد، بدین معنی است که اختلال مذکور با همسالان مقایسه شده و اختلاف بین گزارش‌های والدین و گزارش‌های فردی در زمینه پایداری اختلال ، تا دوران بزرگسالی همچنان باقی می‌ماند. کاهش در علایم و نشانه‌های اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی از دوران نوجوانی تا بزرگسالی گزارش شده توسط والدین کاهش مذکور در مقایسه با تعریفی که از اختلال مورد نظر DSM (راهنمای تشخیصی و آماری) آمده، در حد آستانه و یا در زیر حد آستانه می‌باشد. ‌ گزارش‌های فردی در خصوص بروز رفتار‌های ضد اجتماعی در بین نوجوانان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی تا دوران بزرگسالی پیگیری و جمع‌آوری شده است. جالب است بدانیم که براساس نتایج میلواکی، شواهد مستندی مبنی بر افزایش میزان اختلال سوء مصرف مواد در گروه مبتلا به اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی در مقایسه با گروه کنترل وجود ندارد. افراد مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی با وجود کنترل محرک در سطح پایین ، احتمالا در معرض خطر ابتلاء به بیماریهای مذکور بوده و در نتیجه عمر آنها را نیز کاهش خواهد داد.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (4 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: اختلالات رفتاري
دریافت: 1398/11/16 | پذیرش: 1398/11/27 | انتشار: 1398/11/27 | انتشار الکترونیک: 1398/11/27

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.