جلد 5، شماره 127 - ( 9-1393 )                   شماره 127 صفحات 60-66 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hemati Alamdarloo G, Noushad M. Snoezelen Room for People with Special Needs. Exceptional Education. 2014; 5 (127) :60-66
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-263-fa.html
همتی علمدارلو قربان، نوشاد محسن. اتاق اسنوزلن برای افراد با نیازهای ویژه. تعلیم و تربیت استثنایی. 1393; 5 (127) :60-66

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-263-fa.html


1- دانشگاه شیراز ، ghorban_hemati@yahoo.com
2- دانشگاه شیراز
چکیده:   (5715 مشاهده)
روش اسنوزلن مبتنی بر تحریک حسی و آرامش‌آموزی است. در این روش با استفاده از مواد و وسایل و تجهیزات ویژه رنگی، نور، اشیاء متحرک، صداهای گوناگون، بوهای مختلف و اجسام دارای بافت های گوناگون (زبری، نرمی و ...) به افراد با نیازهای ویژه کمک می‌کنند تا به محرک های حسی پاسخ درست بدهند. در واقع این روش نارسایی‌های نظام حسی را اصلاح می‌کند و با برآوردن نیازهای حسی افراد با نیازهای ویژه بر عملکرد آنها تأثیر مثبت می‌گذارد. در این مقاله روش و اثر روش اسنوزلن بر حواس گوناگون افراد با نیازهای ویژه و مزایای آن به طور خلاصه ارائه شده است. سپس وسایل و تجهیزات ویژه برای تحریک و تقویت حس بینایی، شنوایی، لامسه، بویایی، چشایی و تعادل ارائه شده است.
متن کامل [PDF 614 kb]   (1711 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: ۱۳۹۲/۱۲/۱۶ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۳/۹/۲۲ | پذیرش: ۱۳۹۳/۵/۱۳ | انتشار: ۱۳۹۳/۹/۱۷ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۳/۹/۱۷

ارسال پیام به نویسنده مسئول