جلد 2، شماره 115 - ( 2-1392 )                   شماره 115 صفحات 44-35 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Barzgar Z. An Introduction to the Role of Play-Therapy in Children Suffering from Psychological Problems. J Except Educ 2013; 2 (115) :35-44
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-73-fa.html
برزگر زهرا. مقدمه ای بر جایگاه بازی درمانی در مشکلات روان شناختی کودکان. تعلیم و تربیت استثنایی. 1392; 2 (115) :35-44

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-73-fa.html


دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی
چکیده:   (13827 مشاهده)

  اختلالات رفتاری در پیش از دبستان می تواند پیش بینی کننده مشکلات رفتاری شدید در سال های دبستان محسوب شوند و به اعمال بزهکاری در نوجوانی و بالاخره شخصیت ضد اجتماعی در بزرگسالی منتهی شود. افزون بر این مجموع این موارد می تواند باعث ایجاد مشکلات فراوان برای خانواده، اطرافیان کودک و کل جامعه شده و هزینه های قابل توجهی را نیز بر آنها تحمیل کند (استورمونت ،2002). در این چارچوب لزوم مداخله بهنگام که از شدت نشانه های زودرس آنها بکاهد و از پایداری آنها جلوگیری کند اجتناب­ ناپذیر می شود. در میان روش­های درمانگری در کودکان ، بازی درمانگری یکی از شاخص ترین و پرکاربردترین روش­ها است که روا­ن­شناسان و پژوهش گران متعددی طی چندین دهه از این روش برای درمان طیف وسیعی از اختلال ها و مشکلات بهره جسته اند و اثر بخشی آن را به اثبات رسانیده­اند (براتون ،ری ، راین و جونز، 2005).

متن کامل [PDF 579 kb]   (8005 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1392/7/17 | ویرایش نهایی: 1393/9/26 | پذیرش: 1392/7/17 | انتشار: 1392/7/17 | انتشار الکترونیک: 1392/7/17

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.