جلد 4، شماره 22 و 23 - ( 8-1382 )                   شماره 22 و 23 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available559. J Except Educ 2003; 4 (22 and 23)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-2052-fa.html
سلوکی مهرناز. هنر درمانی و کودک استثنایی (52تا 55-8-22تا 23- 1382). تعلیم و تربیت استثنایی. 1382; 4 (22 و 23)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-2052-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2231 مشاهده)
یکی از ویژگی‌های مشترک در میان‌ بسیاری از کودکان استثنایی,به ویژه کودکان کم‌توان ذهنی و کودکان مبتلا به ناتوانی‌های چندگانه,اختلال در توانایی‌های‌ ارتباطی است به همین دلیل لینچ و چوسا (1996)بر اهمیت ادغام‌ هنر درمانی در درمان‌های عادی به دلیل کارایی این روش به عنوان‌ کاتالیزور یا جایگزینی برای گفت‌وگو درمانی تأکید نموده‌اند. یکی از ویژگی‌های مشترک در میان‌ بسیاری از کودکان استثنایی, به ویژه کودکان کم‌توان ذهنی و کودکان مبتلا به ناتوانی‌های‌ چندگانه،اختلال در توانایی‌های‌ ارتباطی است وقتی کودکان,کارهای هنری آفریننده خود را به صورت فردی در گروه ارایه می‌کنند,سایر کودکان نیز می‌توانند به همانند سازی‌ پرداخته,تقویت مثبت ارایه کرده و از این رهگذر عزت نفس و احساس تعلق خود را افزایش دهند. البته اگر اقدام‌های پیگیرانه نیز انجام می‌شد,و این کودکان فرصت بیشتری برای به کار بردن مهارت‌های نحوه‌ی‌ بیان هیجانی تازه آموخته شده خود داشتند,آن گاه ممکن بود که‌ احساس تنهایی آنان کاهش پیدا می‌کرد.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (7 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: مشاوره و مددكاري
دریافت: 1398/11/30 | پذیرش: 1398/12/3 | انتشار: 1398/12/3 | انتشار الکترونیک: 1398/12/3

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.