، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2231 مشاهده)
یکی از ویژگیهای مشترک در میان بسیاری از کودکان استثنایی,به ویژه کودکان کمتوان ذهنی و کودکان مبتلا به ناتوانیهای چندگانه,اختلال در تواناییهای ارتباطی است به همین دلیل لینچ و چوسا (1996)بر اهمیت ادغام هنر درمانی در درمانهای عادی به دلیل کارایی این روش به عنوان کاتالیزور یا جایگزینی برای گفتوگو درمانی تأکید نمودهاند. یکی از ویژگیهای مشترک در میان بسیاری از کودکان استثنایی, به ویژه کودکان کمتوان ذهنی و کودکان مبتلا به ناتوانیهای چندگانه،اختلال در تواناییهای ارتباطی است وقتی کودکان,کارهای هنری آفریننده خود را به صورت فردی در گروه ارایه میکنند,سایر کودکان نیز میتوانند به همانند سازی پرداخته,تقویت مثبت ارایه کرده و از این رهگذر عزت نفس و احساس تعلق خود را افزایش دهند. البته اگر اقدامهای پیگیرانه نیز انجام میشد,و این کودکان فرصت بیشتری برای به کار بردن مهارتهای نحوهی بیان هیجانی تازه آموخته شده خود داشتند,آن گاه ممکن بود که احساس تنهایی آنان کاهش پیدا میکرد.
نوع مطالعه:
ترجمه (پایان پذیرفته است) |
موضوع مقاله:
مشاوره و مددكاري دریافت: 1398/11/30 | پذیرش: 1398/12/3 | انتشار: 1398/12/3 | انتشار الکترونیک: 1398/12/3
ارسال پیام به نویسنده مسئول