جلد 2، شماره 78 - ( 3-1387 )                   شماره 78 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available217. J Except Educ 2008; 2 (78)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1704-fa.html
خدایاری پروین. ناتوانی در یادگیری و انواع آن: نشانه ها، علائم و راهبردهای انواع اختلالات یادگیری (47تا 53-5-78- 1387). تعلیم و تربیت استثنایی. 1387; 2 (78)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1704-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (3275 مشاهده)
در اختلال پردازش شنیداری مرکزی‌ (CAPD) بروز مشکل در پردازش و یادآوری امور مرتبط با زبان: شامل نشانه‌ها و علائم: *در پردازش و یادآوری امور زبانی مشکل دارد اما ممکن است در تفسیر و یادآوری صداهای‌ محیطی غیرکلامی،موسیقی و غیره مشکلی نداشته‌ باشد، *ممکن است افکار و ایده‌ها را به کندی پردازش‌ کند و در توضیح آنها با مشکل روبرو باشد، *واژه‌هایی با صدای مشابه را به اشتباه هجی یا تلفظ می‌کند یا هجاها را ندیده می‌گیرد، *ممکن است به وسیله‌ی صنایع ادبی(استعاره و تشبیه)گیج شود یا لطیفه‌ها و کنایه‌ها را به اشتباه‌ درک کند،واژه‌ها را به صورت جزءبه‌جزء تفسیر می‌کند، *اغلب از نوفه‌ها و صداهای زمینه آزرده می‌شود، *در حفظ تمرکز یا به یاد آوردن سخنرانی‌ها مشکل دارد، *در یادآوری دستورهای شفاهی با مشکل روبرو است یا آنها را به اشتفاه تفسیر می‌کند،در پیروی از دستورات پشت سرهم مشکل دارد، *در درک جملات ساختاری پیچیده یا تکلم‌ سریع مشکل دارد، *آدم‌ها به ویژه آدم‌های کاملا در خود غرق شده‌ را نادیده می‌گیرد، *واژه‌ی«چی؟»را زیاد می‌گوید،حتی وقتی در مورد مطلب گفته‌شده زیاد شنیده است. اختلالات یادگیری غیرکلامی‌ مشکل با ارتباطات غیرکلامی مانند زبان بدن؛ هماهنگی ضعیف و نامناسب: نشانه‌ها و علائم: *در تشخیص ارتباطات غیرکلامی مانند حالات‌ چهره یا زبان بدن مشکل دارد، *هماهنگی حرکتی-روانی ضعیفی نشان می‌دهد دست‌وپا چلفتی است؛دائما سر راه مردم و اشیا است و به آنها برخورد می‌کند، *مهارت‌های حرکتی ظریف مانند بستن کفش‌ها، نوشتن،استفاده از قیچی برایش چالش‌آور است، *به نام‌گذاری کلامی هر چیزی برای درک شرایط، جهت‌یابی فضایی،مفاهیم جهت‌یابی و هماهنگی‌ آنچه اغلب از بین رفته یا کند شده نیاز دارد، *در غلبه بر تغییرات عبور و مسیریابی مشکل دارد، *در تعمیم اطلاعات یاد گرفته شده با مشکل روبرو است،
     
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: مشکلات يادگيري
دریافت: 1398/11/2 | پذیرش: 1398/11/2 | انتشار: 1398/11/2 | انتشار الکترونیک: 1398/11/2

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.