جلد 3، شماره 131 - ( خرداد 1394 )                   شماره 131 صفحات 47-56 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

barzegarbafrooei K. Some Solutions for Identifying and Treatment of Attention-Deficit Hyperactivity Disorder Children. Exceptional Education. 2015; 3 (131) :47-56
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-335-fa.html
برزگر بفرویی کاظم. روش های شناسایی و درمان کودکان با اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی. تعلیم و تربیت استثنایی. 1394; 3 (131) :47-56

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-335-fa.html


یزد ، k.barzegar@yazd.ac.ir
چکیده:   (4810 مشاهده)

زمینه: اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی، یکی از اختلال‌های عصبی- رفتاری کودکان است که به عوامل وراثتی و محیطی متعددی وابسته است و در سنین پنج تا هفت سالگی در فرد بر اساس سه رفتار بی‌توجهی، بیش‌فعالی و تکانشگری تشخیص داده می‌شود. کودکان مبتلا به این اختلال نسبت به همسالان خود بیش از اندازه و به حد افراطی فعال و پر جنب و جوش بوده و رفتارهای نسنجیده و ناگهانی که گاهی جزو رفتارهای پرخطر محسوب می‌شوند نیز در این کودکان بسیار است. 

نتیجه گیری: با توجه به میزان شیوع بالای اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی در کودکان و صدمات جبران‌ناپذیری که در عملکرد فردی و تحصیلی کودک همچون بزهکاری، پرخاشگری، اعتیاد، افت تحصیلی و اختلال های یادگیری می گذارد، شناسایی بهنگام و مداخله مناسب می‌تواند نقش چشمگیری در جلوگیری از پیامدهای آن در بزرگسالی داشته باشد؛ بنابراین در این پژوهش سعی شده با معرفی این اختلال و ارایه راهکارهای عملی، معلمان را در امر تشخیص و برقراری ارتباط صحیح با کودکان دارای اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی در جهت کمک به بهبودی مبتلایان یاری رسانیم.
متن کامل [PDF 363 kb]   (9114 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: ۱۳۹۳/۴/۲۱ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۵/۹/۱۱ | پذیرش: ۱۳۹۳/۱۲/۱۶ | انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۵ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۴/۶/۱۵

ارسال پیام به نویسنده مسئول