پیام خود را بنویسید


جلد 5، شماره 105 - ( 11-1389 )                   شماره 105 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available22. Exceptional Education. 2011; 5 (105)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1505-fa.html
مروری مصطفی. بررسی رابطه رضایت شغلی و متغیرهای جمعیت شناختی و مقایسه آن در معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی و ناشنوا مقطع راهنمایی استان مازندران (11تا 20-2-105-1389). تعلیم و تربیت استثنایی. 1389; 5 (105)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1505-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (74 مشاهده)
این پژوهش با هدف مقایسه رابطه متغیرهای جمعیت شناختی با رضایت شغلی در معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی و ناشنوا انجام شد. پژوهش حاضر از نوع همبستگی بوده و جامعه پژوهش را تمامی معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی و ناشنوا مقطع راهنمایی استان مازندران تشکیل داده بود با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای نمونهای به اندازه 128 نفر انتخاب شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه رضایت شغلی بود که توسط برقی تهیه و بکار گرفته شده بود. برای تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از آزمونهای آماری همبستگی پیرسون، تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون تی مستقل استفاده شد. یافته ها نشان داد هیچ یک از متغیرهای جمعیت شناختی رابطه معناداری با رضایت شغلی در معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی نداشت، ولی در معلمان دانش آموزان ناشنوا متغیرهای سن، میزان تحصیلات و سابقه خدمت رابطه معناداری با رضایت شغلی داشتند. رضایت شغلی در معلمان دو گروه تفاوت آماری معناداری نداشت. در صورتی که رضایت شغلی معلمان زن به طور معناداری بیشتر از معلمان مرد بود. بطور کلی می توان نتیجه گرفت که رضایت شغلی یک مفهوم چند بعدی است که تنها یک عامل در آن دخیل نیست.
     
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: كم توان ذهني
دریافت: ۱۳۹۸/۱۰/۱۷ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱۰/۱۸ | انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۱۸ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۱۰/۱۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول