جلد 2، شماره 78 - ( 3-1387 )                   شماره 78 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., ., ., .. Not Available213. J Except Educ 2008; 2 (78)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1700-fa.html
قمرانی امیر، رسولیان مژگان، سرلک ناهید، رئیسی مهین. بررسی و مقایسه ی فراوانی اختلالات روان تنی در کودکان عقب مانده ذهنی بر اساس وضعیت خودپنداره (3تا 7-1-78- 1387). تعلیم و تربیت استثنایی. 1387; 2 (78)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1700-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2798 مشاهده)
خودپنداره‌ی تحصیلی (نگرش فرد نسبت به توانایی‌های‌ تحصیلی خویش) و خودپنداره‌ی اجتماعی (نگرش‌ فرد در مورد موفقیت‌آمیز بودن روابط اجتماعی‌اش‌ با دیگران) در وضعیت بهتری نسبت به کودکان‌ عقب‌مانده‌ی ذهنی با خودپنداره‌ی ضعیف قرار دارند. لازم به یادآوری است که براساس یافته‌های این‌ پژوهش،نمی‌توان رابطه‌ی علت و معلولی بین‌ وضعیت خودپنداره و فراوانی اختلال‌های روان‌تنی‌ برقرار کرد. باوجوداین،پژوهش حاضر می‌تواند مقدمه‌ای بر پژوهش‌های آتی برای درک بیشتر روابط بین جنبه‌های روانی و اختلال‌های روان‌تنی‌ باشد. در پرتو نتایج حاصل از این پژوهش،برگزاری‌ کارگاه‌های آموزشی برای تقویت وضعیت خودپنداره‌ تقویت وضعیت دانش‌آموزان عقب‌مانده و ایجاد نگرش مثبت در آنها پیشنهاد می‌شود.
     
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: كم توان ذهني
دریافت: 1398/11/2 | پذیرش: 1398/11/2 | انتشار: 1398/11/2 | انتشار الکترونیک: 1398/11/2

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.