زمینه: موسیقی امروزه یکی از رایجترین اقدامات درمانی است که در کنار درمانهای اصلی اختلال طیف اتیسم استفاده میشود. از آنجا که این درمان به عنوان یکی از انواع مداخلههای طب مکمل مطابق با تمایلات و تواناییهای این کودکان است، نتایج مثبتی را درپی داشته است. بنابراین پژوهش حاضر قصد دارد با اشاره به برخی از این مقالهها در حوزه کاربرد موسیقی، اهمیت استفاده از این مداخله آسان، ارزان و جذاب را برای درمان نقایص مختلف در کودکان دارای اختلال طیف اتیسم بیان کند.
نتیجهگیری: براساس مرور پژوهشهای موجود در اختلال طیف اتیسم، از موسیقی برای ایجاد بهبودی در مهارتهای اجتماعی و ارتباطات بینفردی، مهارتهای کلامی، حرکتی و رفتاری و نیز امور مربوط به خودیاری استفاده شده است. البته پژوهشهای انجامشده اغلب بهصورت پژوهش موردی و با حجم نمونه اندک هستند، بنابراین تشویق درمانگران به استفاده از موسیقی و اجرای پژوهشهای قویتر میتواند به گسترش این روش درمانی موثر کمک شایانی کند
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |