جلد 4، شماره 153 - ( 8-1397 )                   شماره 153 صفحات 17-23 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tavakoli E. Children’s Depression: Symptoms, Characteristics and Treatment Strategies. Exceptional Education. 2018; 4 (153) :17-23
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1409-fa.html
توکلی الهام. افسردگی در کودکان: علائم، ویژگی‌ها و راهبردهای درمانی. تعلیم و تربیت استثنایی. 1397; 4 (153) :17-23

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1409-fa.html


دانشگاه علامه طباطبایی ، nashriyeh2005@yahoo.com
چکیده:   (532 مشاهده)
زمینه: افسردگی حالت دائمی غم و اندوه و یکی از شایع‌ترین اختلالات روان‌شناختی در سراسر دنیاست. تا چند دهه پیش باور بر آن بود که افسردگی یک اختلال ویژه بزرگسالان است و کودکان به آن مبتلا نمی‌شوند؛ اما پژوهش‌ها و نظریه‌ها طی دهه‌های اخیر نشان از وجود این اختلال از ابتدای زندگی دارند.
نتیجه گیری: افسردگی در کودکان بسیار جدی‌تر از بزرگسالان است؛ زیرا نشان از احتمال وراثتی بودن اختلال یا وقوع یک ضربه دارد و همچنین احتمال تداوم آن تا سال‌های بزرگسالی بسیار است. همچنین به دلیل اینکه کودکان در دوران حساس رشد مغزی قرار دارند، وجود اختلال در این سنین می‌تواند منجر به بدعملکردی بسیاری از ساختارهای مغزی کودک طی سال‌های آتی عمرش شود. افسردگی می‌تواند تبعات بسیاری در پی داشته باشد که از بدعملکردی در زندگی روزمره آغاز و ممکن است به خودکشی بینجامد. به همین منظور برای آشنایی مخاطبان با ماهیت این اختلال و آشنایی با راهبردهای کلی به منظور کمک به این کودکان و از میان برداشتن تفکرات قالبی، در این مقاله ویژگی‌های تشخیصی، سبب‌شناسی و درمان‌های افسردگی کودکان با تاکید بر نقش والدین و معلمان معرفی و تشریح شده است.
 
متن کامل [PDF 166 kb]   (169 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: اختلالات رفتاري
دریافت: ۱۳۹۸/۱/۲۵ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۸/۷/۳۰ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱/۲۵ | انتشار: ۱۳۹۸/۱/۲۵ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۱/۲۵

ارسال پیام به نویسنده مسئول