پیام خود را بنویسید


جلد 4، شماره 80 و 81 - ( 6-1387 )                   شماره 80 و 81 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available202. Exceptional Education. 2008; 4 (80 and 81)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1689-fa.html
سیفی محسن. اختلال نارسایی توجه: بیش فعالی در نوجوانان و بزرگسالان (50تا 54-7-80 تا 81 - 1387). تعلیم و تربیت استثنایی. 1387; 4 (80 و 81)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1689-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (87 مشاهده)
فرا شناخت و خود تنظیمی از فرآیندهای مرتبط با آموزش اشخاص دارای ناتوانی های هوشی هستند. این فرآیندها در مسایل خاصی نظیر هدایت بیرونی  و عدم انتقال راهبردها، نقش اصلی را بازی می کنند و با هدف های مطلوب آموزشی نظیر خودمختاری ، مرتبط هستند. اگر چه آموزش به کمک رایانه، موفقیت در آموزش توانایی های ویژه و فرایندهای شناختی کلی را نشان داده است، بررسی های صورت گرفته حول رشد فراشناخت نادر هستند. برنامه ی رایانه یار  که در این جهت طراحی شده، چنین هدفی را دنبال می کند. این برنامه برای 21 نوجوان و بزرگسال جوان با میانگین هوش بهر 36به کار برده شد. نمره‌های فرا شناخت برای این گروه در پس آزمون نسبت به پیش آزمون بهبود یافت و تفاوت معناداری در نمره ی فرا شناخت گروه آزمایشی نسبت به گروه کنترل همتا دیده شد . بهبود برای جلسه ی اول بررسی آشکار و در پیگیری 6 ماهه ثابت بود.
     
نوع مطالعه: ترجمه اي | موضوع مقاله: اختلالات رفتاري
دریافت: ۱۳۹۸/۱۱/۱ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱۱/۲ | انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۱۱/۲

ارسال پیام به نویسنده مسئول