Journal of Exceptional Education (J Except Educ)
تعلیم و تربیت استثنایی
J Except Educ
Literature & Humanities
http://exceptionaleducation.ir
1
admin
1727-3145
1727-3145
1727-3145
10.18869/acadpub.ExcepEdu
1727-3145
م۷۷-۱۰۴۸۸
1727-3145
fa
jalali
1389
10
1
gregorian
2011
1
1
5
105
online
1
fulltext
fa
اثربخشی تقویت کننده های قرارداد رفتاری و اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی در درس علوم تجربی دانش آموزان پسر کم توان ذهنی (32تا 38-4-105-1389)
Not Available24
كم توان ذهني
Mental Retarded
اصیل پژوهشی
Original Article
هدف اصلی این پژوهش بررسی اثربخشی تقویت کننده های قرارداد رفتاری و اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی دانش آموزان پسر کم توان ذهنی پایه سوم راهنمایی در شهرستان های استان تهران بوده است. برای این منظور از بین تمامی دانش آموزان پسر کم توان ذهنی پایه سوم راهنمایی مدارس روزانه شهرستانهای استان، 30 نفر از طریق نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش آزمون هوش وکسلر (برای همتا کردن گروهها به لحاظ بهره هوشی) و آزمونهای معلم ساخته پیشرفت تحصیلی در درس علوم تجربی بود. نتایج نشان داد که میانگین نمرات پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی گروه تقویت قرارداد رفتاری به طور معناداری بیشتر از گروه تقویت اجتماعی و گروه کنترل است. همچنین میانگین نمرات پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی گروه تقویت اجتماعی به طور معناداری بیشتر از گروه کنترل است.
<span dir="LTR">Not Available</span><br>
درس علوم تجربی دانشآموزان پسر , دانشآموزان پسر کمتوان ذهنی , کنندههای قرارداد رفتاری و اجتماعی , پیشرفت تحصیلی در درس علوم , تقویتکنندههای قرارداد رفتاری و اجتماعی , درس علوم تجربی گروه تقویت , درس علوم تجربی , پیشرفت تحصیلی , تقویت , علوم تجربی گروه تقویت قرارداد
Not Available
0
0
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-57&slc_lang=fa&sid=1
.
.
محمد
عاشوری
Nashriyeh2005@gmail.com
10031947532846009324
10031947532846009324
Yes
.
.
سیده سمیه
جلیلی آبکنار
Nashriyeh2005@gmail.com
10031947532846009325
10031947532846009325
No