جلد 5، شماره 93 و 94 - ( 7-1388 )                   شماره 93 و 94 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available113. J Except Educ 2009; 5 (93 and 94)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1597-fa.html
بهبودی هایده. مدیریت زمان: یادگیری استفاده از برنامه ریزی روزانه در افراد دارای اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی (62تا68-7- 93 تا 94 -1388). تعلیم و تربیت استثنایی. 1388; 5 (93 و 94)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1597-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2912 مشاهده)
بسیاری از افراد دارای اختلال نارسایی توجه/بیش‌ فعالی اغلب در برنامه‌ریزی‌های روزانه خود دارای‌ مشکلات زیادی هستند.بدین منظور در این مبحث به‌ انتخاب یک برنامه ریز روزانه مناسب و راهبردهایی که‌ برای اثربخشی برنامه‌های روزانه نیاز دارند توجه شده تا آنان با استفاده از روش گام‌به‌گام برای استفاده از برنامه‌ریز روزانه بتوانند در انجام وظایف خود موفق شده‌ و ناتوانی و ضعف عملکردهای اجرایی خود را جبران‌ کنند.یک برنامه‌ریز روزانه وسیله‌ای است همانند تقویم، در اندازه،شکل و رنگ‌های مختلف که باید تنها برای‌ زمان‌بندی تمامی کارهایی که باید انجام دهند(برنامه‌های‌ کاری،اطلاعات ضروری و...)باشد.در این مبحث به‌ این افراد توصیه شده برای آنکه بتوانند در استفاده از برنامه‌ریز روزانه موفق شوند باید مراحل مطرح شده را به مرحله‌های کوچکتر تقسیم کرده و برای هر هفته‌ تکالیفی را مشخص و اولویت‌بندی نمایند و به مدت‌ یک هفته هرگام را دنبال نموده و به انجام برسانند.
     
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: اختلالات رفتاري
دریافت: 1398/10/23 | پذیرش: 1398/10/29 | انتشار: 1398/10/29 | انتشار الکترونیک: 1398/10/29

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.