جلد 7، شماره 97 - ( 10-1388 )                   شماره 97 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available86. J Except Educ 2009; 7 (97)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1569-fa.html
مللی مهری، سلیمی فاطمه. بررسی دیدگاه معلمان عادی و پذیرا در مورد آموزش فراگیر دانش آموزان دارای نیازهای ویژه (35تا39-4- 97-1388). تعلیم و تربیت استثنایی. 1388; 7 (97)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1569-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (3100 مشاهده)
هدف اصلی این پژوهش بررسی دیدگاه معلمان عادی و پذیرا نسبت به آموزش فراگیر و عوامل مؤثر در این نوع‌ آموزش می‌باشد.برای این منظور از بین کلیه معلمان‌ مقطع ابتدایی شهرستان دهاقان به کمک نمونه‌گیری‌ خوشه‌ای 53نفر معلم عادی و 53 نفر معلم پذیرا انتخاب‌ شدند.ابزار پژوهش به صورت پرسشنامه نظرسنجی‌ معلمان تهیه گردید.قابلیت اعتماد پرسشنامه به روش‌ بازآزمایی مورد ارزیابی قرار گرفت.نتایج نشان داده که‌ دیدگاه معلمان پذیرا از دیدگاه معلمان عادی نسبت به‌ آموزش فراگیر مثبت‌تر است و از نظر معلمان،آموزش‌ روش‌های تدریس ویژه،مهمترین نیاز آموزشی معلمان‌ پذیرا است.همچنین در بین سایر حمایت‌ها از معلمان‌ تلفیقی،محدود کردن تعداد دانش‌آموزان کلاس،اولویت‌ نخست را بدست آورد.
     
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: تلفیقی فراگیر
دریافت: 1398/10/22 | پذیرش: 1398/10/28 | انتشار: 1398/10/28 | انتشار الکترونیک: 1398/10/28

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.